Ostressad jakt




Rådjur jagas med kortbenta hundar typ tax och drever. Hunden får inte hinna ifatt drevdjuret. Igår fick jag verkligen exempel på hur ostressade rådjur är vid jakt med tax. Det syns dåligt på bilden här men mitt på fältet står två rådjur mitt under jakten. De smög försiktigt ut på åkern här, stannade mitt på, betade lite av havren som är kvar, lyssnade åt det håll de hörde taxen driva, men väntade till de såg honom komma ut på åkern och de såg honom ordentligt. Då först gjorde de några språng och försvann i skogsområdet rakt fram i bilden.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Inga!

Detta är egentligen ett inlägg till ett gammalt inlägg...

Jag läste att du använde dig av lästestet H4/H5 och jag har desperat sökt efter detta test - som du förstår utan framgång! Vet du var jag kan få tag på det? Tack på förhand!

2010-12-06 @ 12:47:17
Postat av: Inga M

Anna: Här tror jag man kan få tag på det:

Lindahls högläsningsprov H4. Rikard Lindahl Förlag, Hagens stationsväg 6, S-421 71 Västra Frölunda, Sverige



Annars får Du söka på nätet.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback