Ingen ville ha mig ...

... på jobbet i morgon onsdag, sista skoldagen. Så jag tog tjänstledigt hela dagen.  Klasserna håller på med en massa pyssel och annat juligt, inte läge för specialundervisning. Och sista handen vid planerna för nästa termin lade vi tillsammans med stödteamet i dag på eftermiddagen. Jag gillar det här jobbet, det är bra och kreativt. Vi har möjlighet att genomföra nytänk och bygga upp ett samarbete. Vi har skapat ett nätverk för att fånga upp elever som kan behöva stöd och göra det snabbt, dessutom redskap att ge den hjälp som behövs. Och det funkar.

Kommentarer
Postat av: Marie

Innan jag började arbeta som lärare trodde jag inte att jag ens skulle tänka tanken att jag skulle vilja arbeta som speciallärare. Jag ville ju undervisa hela klasser. Nu när jag har arbetat ett år märker jag hur min inställning har ändrats. Jag skulle gärna arbeta som speciallärare. Olika elevers olika problematik intresserar mig verkligen. Tänk att få tid med enskilda elever och prova olika sätt att hjälpa dem framåt.....ja, det skulle verkligen vara intressant!

Postat av: anne

Så du ville inte vara med och pyssla då? :)

2010-12-22 @ 20:44:49
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Marie: Jag gillar verkligen båda jobben, både klasslärarejobbet och spec. Men som klasslärare bör man finnas på plats varje dag och det börjar jag bli för gammal för.



Anne: ha ha... du minns kanske att jag hatar pyssel!!

2010-12-22 @ 20:54:08
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback