Zornmuseet i Mora ...

...  har vi besökt också i samband med resan till Dalarna för en vecka sedan. Bilden nedan var från Zormgården i Mora och statyn i Mora affärscentrum.

Det är 150 årsjubileum och Zornmuseet har lånat in bilder från andra museer och privatpersoner. Zorn är i särklass! Han spelar i en division för sig, absolut. Han är mästaren både i olja o akvarell!!  Här följer ett antal bilder som jag gillade, men det finns hur många som helst. Hans porträtt är bara fantastiska; vattnet, huden, ljusspelet, stämningar osv.

 








Kommentarer
Postat av: Mia

Där har jag också varit, för massor med år sedan. Köpte en plansch... ja, det heter väl inte så i konstsammanhang... Den hänger inte uppe nu, men jag jag uppskattar den tavlan mycket, egentligen... Jag har varit sparsam med tavlor i mitt nya hem...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback