Fåglarna ...

.... hette en film som Hitchcock gjorde. Där var fåglarna många och skrämmande. Ibland har det känts som i den filmen när vi närmat oss hemmet här genom åkrarna på Liane. Vi har haft såna mängder av fåglar här.

Det är en flock på 60 - 70 kanadagäss, 14 tranor, kajor i flock, kråkor som samlar sig inför vintern, gräsänder ett antal, en rejäl flock skogsduvor och så massor av måsar förstås. Jag vet inte varför de gillar just de här fälten, till en del beror det säkert på spill från jordbruket. När de flyger upp alla samtidigt så blir det tätt av dem i luften runt bilen.


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Oj, så många Kanadagäss och de övriga fåglarna och kan tänka mig det är en syn när de lyfter.

Ja, de börjar samla ihop sig nu för att flyga till varmare länder.

Tänk om vi kunde göra det också...för vintern är ju så lång...

Kommer ihåg när jag såg filmen Fåglarna av Hitchcock då den kom på bio och då tyckte man den var så läskig...

Fast lite läskig är den nog nu också :-)

kram

Postat av: Inga M

Ingermaryissa: Det blir spöklikt många ibland.

2010-08-22 @ 23:05:02
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är konstigt det här med fåglar... några är vackra, ger liv åt naturen, tycker jag. Men när det blir mängder, då får jag en obehagkänsla. Så har jag upplevt ett par gånger, inte så ofta, men ändå. Då har mina tankar faktiskt gått till just filmen "Fåglarna".

2010-08-28 @ 09:10:31
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback