Björnjakt och kängor





 Igår morse, fredag, åkte gubben upp till Sveg för något möte och för björnjakt.

Han påstår att om han bommar så kommer åtminstone kängorna med innehåll hem.

Usch, så hemskt!

Men så är det visst. Allt på en gubbe klarar björn att äta upp men inte kängorna. Så här ser de ut i alla fall medan de är kvar på benen, eller hur man ska uttrycka det. Jag håller tummarna att hela gubben kommer hem igen. Men
ofarligt är det inte förstås. Det påstås att björn slår med ramarna för att döda exempelvis älg och kan göra det med sån kraft att bogbladet krossas till småbitar. När björn attackerar människor så görs det aldrig med slag utan med bett. Varför vet man inte.

God vän Gunnar G.  kunde inte åka med, fick i sista stund order om att stanna i Karlstad och ta sig an statsministern och finansministern i morgon, lördag. Medan gubben förhoppningsvis studerar björnsvansar så kan vännen alltså  fördjupa sig i åsynen av en speciell hästsvans.  ;-)) . Fast G.G. åker opp till Sveg direkt efter mötet förstås och går med på björnjakten på söndag förmiddag.

Egentligen skulle gubben ha varit med förra året på björnjakt men då kom sonens japanska svärföräldrarna  på besök, så då blev björnjakten inhiberad för hans del.

Jag håller tummarna att det går bra i alla fall, jag struntar om det blir någon björn skjuten, bara jag får hem hela gubben, inte bara  kängorna.

Under tiden så gör jag en dagstur till Örebro o Hallsberg på lördag.  Återkommer till det senare på bloggen.


Kommentarer
Postat av: anne

Onekligen låter det litet skrämmande, men å andra sidan är det väl bra att ha ful respekt för situationen.

Postat av: Mia

JA, det hoppas jag innerligt att du får hem hela gubben levande. Det vore för tragiskt annars...

2010-09-04 @ 14:54:03
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback