Slut på fritt surfande...

.... ska det blir 1:a januari 2013 räknar man med. Festen är över och vi får snällt inrätta oss utifrån den kvot som landet får och en tilldelning på  5 gigabyte per månad för var och en ungefär. Det har helt enkelt blivit för trångt på nätet nu när även Indien och Kina är på g med en dator i varje hem. Man är orolig på internationell nivå för att penningtransaktioner ska störas.

Då gäller det att försvara den egna kvoten mot intrång från grannen via trådlöst nätverk och router. Gamla tiders grannfejder om staket och hundbajs kommer att te sig som en västanfläkt jämfört med de fajter om surfutrymme som ligger framför oss i tiden!

Rekommenderas att gå tillbaka till nätverkskabel eller att flytta ut i glesbygden, garanterat utom räckhåll för surfsugen skrupellös granne.

Det hela ska övervakas av FNs webwatchorgan internationellt och av FRA i vårt land

http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/experten-viktigt-att-skydda-ditt-tradlosa-natverk-1.1070455


Bild  av FNs webövervakninsgsorgan;  United Nations Web Watch Organisation, UNWWO, har sitt säte i Genève.
Bild: WoodyStock / Alamy



Alltsammans publicerat idag 1:a april på DN!
April, april, Din dumma sill, jag kan lura Dig vart jag vill sitter dom där på tidningsredaktionen och jublar nu!!!!

Himla kul aprilskämt! Jag gick på  det en bra bit in i texten, det låter i och för sig logiskt med trängseln på nätet, men fattade när jag kom till bilden på FNs övervakningsorgan och FRA. :-))

Kommentarer
Postat av: anne

En dag som denna kan man inte tro på något, oavsett om det är sant eller inte!



Sv. Vad jag skrattat åt alla dina kommentarer hos dig! Den bästa var nog att jag nu lär registreras tillsammans med vargjägare hos någon djurskyddsrättshjälpsorganisation!!!

Postat av: Selma

Jag kan säga att jag även avfärdat en och annan sann lokaltidningsnyhet som aprilskämt i mina dagar.

2010-04-01 @ 08:04:44
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inger Maryissa

Hi,hi.....jag gick på det också...

d.v.s när jag började läsa ditt inlägg och blev förfärad coh upprörd..:-)

tills jag läste vidare....

Hade själv tänkt om jag kunde hitta på något April-skämt i min blogg,

men kom inte på något bra :-)

Får kanske tänka igenom och hitta något bra till nästa år :-)

Önskar dig också en riktigt Glad Påsk och fin helg



2010-04-01 @ 22:12:46
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback