Arvika lördag


På Rackstadsmuseet så var det en utställning med illustrationer av olika slag på temat tomtar och troll, prinsessor och knytt. En fin utställning med massor av nya och gamla illustratörer, absolut värd ett besök.

Men bilderna av Maja Fjaestad var så få så det var inte så mycket att trycka upp en affisch för, likaså utställningen med tomma rum, foto och annat, den var liten och blygsam och knappast något att åka till Arvika för.

Sveders butik i centrum åkte jag inte till, är inte så bra på att köra Rolands stora bil på trånga gator så jag avstod den här gången.

Klässbol linneväveri åkte jag till däremot. Och lyckades i all hast investera i ett par linnetröjor! Vad annars till en frusen typ som mig, jag köper alltid tröjor. Men några linnelakan till Daniel och Victoria kunde man inte se. De har inte hamnat i vävstolen än, man håller på och mönstrar in det kungliga monogrammet. Men många andra fina vävar fanns att beskåda. Vävsalen är så rolig att se, mäktigt med de här gigantiska maskinerna som ser ålderdomliga ut men som funkar perfekt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback