Änglar finns...


... och en del av oss behöver många. Jag köpte den här lilla putti-ängeln hos Leif, bildhuggaren på påskaftonens konstrunda. Den var  oemotståndligt pillemarisk, fundersam, för att inte säga skeptisk. Och verkligen en ängel som utstrålar power med sina rejäla muskler. Han kanske har kluvit ved hela dagarna i minst 4 veckor. Nu vilar han på sitt lilla moln och undrar om det är passande för änglar att fixa till en vedmaskin istället. Ja, eller nåt sånt kanske.


Väl hemma testade jag genast några olika placeringar, men den här ovanför fönstret vid matbordet är klockren, speciellt med spottarna riktade hit. Självklart ska han hålla lite koll på vårt frossande i mat och dryck och rapportera uppåt om det behövs. Nu har jag helt avstått från gardiner en period och det funkar i mina ögon. Gubben är väldigt för gardinlöst också och vi tycker fortfarande att de här svartbrunlaserade fönstren från 70-talet är fina. De har dessutom en kvalitet som syns och känns.


Kommentarer
Postat av: Suss

Härlig ängel, inte så ljuv som man är van att se dem.

Gardinlöst levde jag i 23 år i Umeå, i ett vardagsrum med en hel fönstervägg. Jättefint var det, så fortsätt du som du börjat!

Postat av: Inger Maryissa

Söt ängel du hittat.

Ha en fin fortsatt Påskhelg



2010-04-04 @ 22:35:26
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga M

Suss: Ja, periodvis så är det gardinlöst här också. Men jag misstänker att Du hade en mängd fina växter i Ditt gardinlösa fönster.



Ingermaryissa: Den är sååå fin! Tack!

2010-04-05 @ 12:44:10
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Igår höll jag på att köpa en ängel när jag var på Falbygdens Ost där de säljer främst ost - mitt sthlms-besök behövde förstås litet rejäla ostar med sig hem.... ;-)



Men jag avstod... tänkte vad ska jag med fler prylar till... just nu när jag ser din ängel ångrar jag mig litet. Jag fann en ängel jag blev litet förälskad i... men jag har inte längre dit än jag kan åka nästa helg om längtan blir för stor!

2010-04-05 @ 17:11:28
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Lotten

Vilken läcker ängel. Gillar saker som inte är altför puttenuttiga:-)

Vi kör gardinlöst i några rum.

2010-04-05 @ 21:02:42
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Inga M

Mia: En ostängel då antar jag?! En som man äter upp?



Lotten: Jag har också gardiner i några rum, asch nu ljög jag, det är numera bara i ett rum faktiskt. Puttenuttigt är ok för min del ibland men då måste de kompenseras med något riktigt ilsket.



2010-04-06 @ 07:17:04
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback