Sockerfri diet...

...håller jag några dagar. Alltså jag äter inget som innehåller något socker, inte ens frukt eller ketchup eller liknande, inte någon alkohol heller. Jag upptäckte av en slump för ett antal år sedan att den dieten tycks vara bra för mig. Den jagar ut trötthet, stärker motståndskraft och håller humöret på en jämn hög nivå. Dessutom brukar jag förlora några kilon på kuppen trots att jag äter mer vanlig mat än annars, fast det är inte huvudsyftet, mer en bieffekt.

Nu gör jag inte den här kuren så ofta, för socker och sötsaker är så himla gott!

Kommentarer
Postat av: ingrid

Tur att kuren inte är långvarig, för då skulle nog bli trist....

2009-09-04 @ 18:33:20
Postat av: Trolda

Måttlighet av allt är ju bäst! Men visst ÄR det gott med en bit söt choklad emellanåt! =D



Trolda - godkväll! =D

Postat av: Marie

Jag har faktiskt också skurit ner REJÄLT på sockret...men jag gör det enbart i viktminskningssyfte...

2009-09-04 @ 21:55:06
URL: http://www.mariee.se
Postat av: TT

Ops... ställer undan mitt vinglas!

2009-09-04 @ 23:47:43
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback