I Bastehage...

...går några av arrendatorernas sinkor, ja sin-kor på kvällarna. Alltså kor som är i sin. Det är ett svårt ord att läsa och förstå rätt om man inte avstavar det. De betar på Sellersänga och verkar trivas bra. De är lite lugnare än den flocken ungdjur som gick här förut och som rymde till Lisslerud. Man ser dem skymta mellan träden.



Kråkorna samlar sig till gigantiska flockar nu på hösten. De mumsar sig väl feta och lär känna varandra före flytten.


Bilderna är från min friskvårdstimmespromenad i onsdags. Skönt att det kan fungera nu igen. Jag behöver komma ut regelbundet och friskvårdstimmen är perfekt mitt i veckan.


Kommentarer
Postat av: Trolda

Härlig bild på "feta, mumsande KRÅKOR på date";-)



Trolda - godmorgon!

Postat av: anne

Sinkor var onekligen ett nytt ord, ungefär som ankor! :)



Sv. Sophies silver var inte så dyrt!

-Var det allt? frågade jag när hon sa priset. Hon menade att hon tar ut en bra lön och lever ett gott liv och har därför ingen anledning att inte låta människor kunna ta sig råd att köpa hennes smycken.

2009-09-14 @ 19:24:15
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback