Friskvårdstimmespromenad...

...blev det i eftermiddag i strålande solsken och så där en 15 grader varmt minst. Det betyder mycket för mig att kunna göra den här timmen i mitten på veckan och kunna sluta så tidigt att jag hinner ut medan det är ljust. Jag har för mig att  solljus är nyttigt.


Jag gick ner till sjön och passerade Gunnars hästar på vägen. De var också ute och gosade sig i solskenet. Skam till säganes vet jag inte vad fölungen och stoet heter. Kanske heter mamman Lillbraga.


Arrendatorernas ungdjur går på andra sidan vägen och där borta syns en av våra fiskestugor.


Oskar var med förstås och han gillar att bada vid sjösättningsrampen. Han svalkar sig och dricker vatten.


Ångbåtsbryggan ligger här. Den restaurerades för några år sedan men är nu på väg att falla ihop. Virket som håller stenkistorna är murket och en av dem har rämnat helt. Vattenståndet i Östra Silen är det högsta någon kan minnas.


Vid badplatsen är rönnbären så här vackra. Jag kan aldrig minnas om det betyder mycket snö eller en kall vinter.


På tillbakavägen  passerade vi en nypåkörd snok. Den låg alltså inte där när vi gick ner till sjön. Den är inte särskilt stor bara så där drygt 30 centimeter. Snokungarna kanske inte hinner bli större den första sommaren i livet. Ormar är inte mina favvodjur precis, eller hur jag ska uttrycka det så mina kunskaper har blivit begränsade.

 Men jag har nära kollegor som hystar omkring med såna här i sina händer utan vidare och gör det tillsammans med barnen i studiesyfte. Bra att de gör det så jag slipper.


Kommentarer
Postat av: ingrid

Hoppas du tog med ormen så vi kan ha visning i morgon!!!!!!Vackra hästar, söt hund, ja allt blir bara bra med tanke på allt, vackert väder, en lyckad arbetsdag, ja listan kan göras lång. Ses i morgon.

2009-09-16 @ 19:32:53
Postat av: anne

Yikes! Inga ormar för mig!

Postat av: Lotten

Ser ut som en underbar promenad. Här kom det höstluft idag, och dessutom regn. Kändes som första riktiga känningarna av höst!

2009-09-16 @ 19:55:15
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Inga M

Ingrid ormfångare: Nej Du, jag tog inte med någon snok. Den är fotograferad på behörigt avstånd också, kan jag erkänna. Det finns ju zoom. Tur att vi fick en alltigenom fin dag idag. Det behövde vi efter våra vedermödor igår eftermiddag när barnen gått hem. De där långa mötesdagarna gör sitt bästa för att slå ner arbetslusten och glädjen i botten.



Anne: Inte för mig heller! Behörigt avstånd och bra zoom som sagt!

2009-09-16 @ 19:58:54
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Lotten: Samtidigt som jag gläds åt vackert brittsommarväder så kan jag känna ett stygn av harm över att vi inte fick någon sol i somras. Jag gillar ju hösten så det är annars helt ok.

2009-09-16 @ 20:01:25
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Det var riktigt ljuvliga bilder, allt utom snoken. Inte för att jag är rädd för ormar, men jag tyckte synd om den.

Det är härligt väder vi haft några dagar nu, men vad nätterna är kalla.

2009-09-16 @ 22:32:26
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Suss: Jag minns ju däremot allt om våra fobier när det gäller spindlar och tvestjärtar.

2009-09-17 @ 05:14:51
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Thalina

Underbara höstbilder du visar.Ormar är jag inte rädd för och jag tycker de är vackra att titta på.De är ju nyttodjur också.Ha en fin dag kram Thalina

2009-09-17 @ 06:54:27
URL: http://thalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback