Ett IKEA-skåp till blev det!

Så här löste vi bristen på garderober i klädvårdsrummet / gästrummet; ett skåp under och en klädhängare över. Det var istället för att riva bort alla lister och sätta in nya garderober.

 Men jag var inte nöjd med skåpet. Det stämde inte där det stod, skulle stå för sig själv och det fanns inte plats till. Skåpet här borde liksom höra ihop med garderoberna. Så jag gick länge och funderade på hur jag skulle lösa det. Sen kom jag på att det här skåpet istället skulle passa bättre bredvid min säng som sängbord. Det går ju åt en del plats till alla böcker, tidningar och lap-topen och sånt. Så vi flyttade dit det och det blev perfekt. Men det har jag inte tänkt lägga ut på bloggen, det finns gränser :-))




Alltså inhandlades ett nytt skåp från IKEA.


Gubben pustar lite och vi har våra vanliga diskussioner om centimetrar utanför eller inte. Det var ju egentligen ett köksskåp, Faktum med Applådörrar från Ikea. Gubben är ju snickare och då ska bänkskivan på kökskåp gå några centimeter utanför. Men nu stod jag på mig och det blev inga centimetrar utom, utan bänkskivan fick gå precis i samma linje som skåpet.


Så här blev det nya skåpet med en låda längst upp och vi flyttade hyllan intill garderoben. Samtidigt så bytte vi handtagsknoppar på garderoberna så det blev samma, vita porslinsknoppar från Ikea för 10 kr styck. Nu stämmer det hela bättre, hänger ihop liksom och det blir en ny svart sockel under det hela. Det här skåpet rymmer också alla dukarna.

Nästa gång det blir för trångt här så får jag antingen göra en ordentlig rensning och skicka kläder till second hand eller också får jag slänga böckerna och alla papper i studiebokhyllan.





Kommentarer
Postat av: Herta

Men så snyggt det blev när allt blev färdigt. Men Du en annan sak, vad mycket saker du har på sängbordet...fast jag förstår att Du vill ha allting ikring Dej....?

Postat av: Marie

Japp, det såg både snyggt och prydligt ut!

2009-09-09 @ 21:42:15
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Suss

Himmel vad ni fixar hemma, själv ska jag låta byta tak på uterummet, det regnar in på 4 ställen. Alltid något sa en viss potentat när han fick se Åmål! Läggdags!

2009-09-09 @ 22:51:49
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Herta: Jag älskar verkligen min sängplats! Jag vill ha allt inom räckhåll där; telefon,dator, tidningar, böcker osv.



Marie: Tackar!



Suss: Du får passa på nu med rotavdraget! Vi försöker lösa förvaringen i huset lite hjälpligt och så tvättstugeavdelningen. Det är bättre att koncentrera sig på en funktion i taget. Det märks nu att huset är drygt 30 år gammalt, en del börjar bli slitet och måste bytas ut. Annars är jag rätt härdig mot att byta bara för bytandets skull.

2009-09-09 @ 23:08:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: kicki

Väldigt snyggt och ordningssamt blev det...man kan ha köksskåp till mycket. Ha en fin dag, solen skiner alldeles ljuvligt ute. kram

2009-09-10 @ 16:09:16
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, det är nog många kvinnor som gärna skulle vija ha en snickare hemma... Jag saknar det mycket nu i flyttningen... kanske är det egentligen en PERSON oavsett jag behöver mest... Men jag får terrorisera barn o vänner om och om igen...

2009-09-11 @ 20:35:24
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Kicki: Ja, jag har aldrig tänkt på förut att man kan sätta in köksskåp någon annanstans än i köket.



Mia: Ibland är det praktiskt med en snickare i familjen!

2009-09-12 @ 05:28:09
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback