Kvällsmat i Hol ...

...hade vi idag söndag. Det var festmat som alltid hos A och U; kokt potatis, rådjursgryta med mycket svamp, potatiskroketter, brysselkål (suveränt gott till vilt!) . Till det rödvin eller Soaves ekologiska, smakar nästan som Kallfelz Rivaner som inte finns i Sverige och som vi ständigt funderar på hur vi ska kunna importera. Kanske göra en beställning på 100 flaskor direkt från vingården och få den med lastbil hit.  Fantastiskt gott var det i alla fall.





Den här porslinsterrinen är jag imponerad av. Den håller en gryta varm länge när den en gång blivit varm, med lock och allt.

Desserten var urläcker; specialkörsbär i god lag med vaniljglass och grädde (sojagrädde för mig, vispad färdig hade jag med)


Till espresson drack jag Eckes Edelkirsch. Det är en annan sort som inte finns i Sverige men som verkligen är min favorit just nu. En låda innehåller sex små flaskor och det hade god vän med i juni. Nu har jag bara två flaskor kvar. Himla god är den! Nästa leverans kan inte bli förrän till jul. Mat är väldigt gott i alla fall.  Och bättre blir det med åren.

G brukar säga att mat är gamla människors sex! Ha ha... vi är beredda att förstå vad hon menar. Vi undrar bara när man går över från att vara gravt medelålders till att bli gammal. 60? 65 ? 70? 75 ? Eller ännu äldre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback