Kokande mjölk tar bort choklad!

Jag smaskar ju ständigt och jämnt på choklad i olika former. Någon last måste få finnas när jag varken röker eller super. På den här tröjan mitt fram lyckades jag slafsa till en stor blaffa med choklad. Efter lite googlande på nätet om fläckborttagning + choklad så stod det klart att man ska vara snabb innan fläcken torkat in ordentligt och så på med kokande mjölk. Det kändes väldigt fel men jag läste samma råd på flera sidor. Så det blev test. Kokade upp mjölk i mikron och hällde över i omgångar med gnuggningar emellan. Sedan in i tvättmaskinen på 50 grader. Och vips var hela fläcken borta. Ett mirakel!



Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, vilket bra tips. Det ska jag försöka lägga på minnet, för sådant händer även mig.

Postat av: Inga M

MIa: Jag blev verkligen häpen att det funkade.

2009-11-14 @ 08:07:58
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Mycket märkligt, det skulle jag aldrig ha trott på om det inte var du som sa det. Det låter inte klokt. Jag har lite choklad på bilsätet, men jag tror jag avstår att testa där, eller hur?

2009-11-14 @ 14:38:33
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback