Jernberg ...

... är en gammal släkt i Sillerud. Här från Årjängs kommuns bildbank finns en fin bild på Karl-Magnus Jernberg som hade snickarverkstad på Udden, Korsbyn, mitt emot Tjolitta. K-M har är uppklädd och har slips och till och med en fin medalj på sig ser det ut som. Snickarskickligheten liksom den gamla verkstaden + boningshuset vid bäcken har övertagits av en ättling E. Jernberg, som jobbar hos Roland som snickare.



Bilder 'Fritz Arenö

Här är K-M i sin snickarverkstad. Jag har tidigare lagt ut bilder på bloggen från verkstaden, hur den ser ut idag. Nästan allt finns kvar.




Här är Karl Magnus och hans fru Laura 1947, han var då 90 år gammal

Och jag kan inte låta bli att visa bilden på allra de yngsta Jernbergarna, charmtrollen tvillingarna A och E på Udden. Här är de med när Roland och E och några till göt en platta vid huset för tillbygge.


Bild Roland

Kommentarer
Postat av: Suss

Åh, vad jag bara älskar gamla svart-vita foton. De är mycket finare än färgbilder.

Sedan ansiktsuttrycken, som nästan är desamma oavsett vem det är och vart det är fotograferat. Gravallvarliga, som om det vore deras sista stund i detta livet.

Kan man ta svart-vita bilder med digitalkameran?

De nya Jernbergarna i färg var förstås jättesöta!

Postat av: Inger Maryissa

Jo, som du skrev hos mig, visst kan man scanna in bilder från fotoalbum och lägga ut.

Så har jag gjort med många av de bilder jag visar i min blogg.



Fina bilder du visar oss här från gamla tider från Jernbergs släkten.

Jag tycker mycket om gamla foton som visar hur folk levde förr, deras klädsel osv.

Ha en bra fortsatt dag.

2009-11-18 @ 14:18:52
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback