Vårbruk 2009

Nu är det vårbruk på Liane för fullt! Arrendator-O tittade in här idag fredag på förmiddagen. Det har pågått ett par dagar och ser fint ut. Här är dyngavdelningen och tillhörande harv från igår. Nu idag fredag ska det sås. Våra kära arrendatorer vill promt att jag ska göra en blogg för gården så de slipper leta bland annan text för att se sig själva. De är ena riktiga linslöss. :-)) Så nu får det bli som de vill, det brukar bli som de vill.

Idag fredag kom Arrendator - O s fru T hit med fika. Det var meningen att det skulle bli fältmässigt men min gubbe är inte så mycket för att sitta på backen så det fick bli här på altanen istället. Efter fika gick fru T och jag ut med hundarna, Hon hade två medhavda och jag tog Oskar. Kanonväder har vi här. och nu har värsta dynglukten lagt sig också.


Kommentarer
Postat av: LL

Dynglukt hör våren till! Nöt eller svin? Heder åt en bonde som sliter med djurhållning och inte bara använder säcknäring. Han har tur som tycks få lite regn på det nysådda.

Ni har det trevligt med alla kalas, kan jag se!

2009-05-03 @ 12:23:54
Postat av: Inga M

LL: DEt måste väl rimligen vara nötdynga eftersom det är mjölkkor bröderna Jacobsson har. Lukten är inte alls besvärande och vi är jätteglada över våra arrendatorer. De sköter gården mycket bra och det ser fint ut.



Kalasen skockar sig och ibland undrar jag om jag ska våga skriva om allt i den vägen. Vi framstår nog som enbart sällskapssjuka matvrak. Ibland tänker vi faktiskt på annat än mat och fest. Men det märks inte på bloggen tror jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback