Valdemarsudde - Carl Larsson


Den här innerliga statyn står på vägen ut till Valdemarsudde konstmuseum. Där är just nu en stor Carl Larsson utställning. Det är alltid roligt att se hans bilder, även om inte så många är nya. Den här gången var några med som jag inte sett förut, eller åtminstone inte kan komma ihåg att jag sett. Bland annat en mycket vacker bild av Karin Bergöö, innan de gifter sig.

Sen kollade jag lite på en fotoutställning med två prinsar; det var vår nuvande prins Carl Filips bilder och en annan prins som jag redan glömt namnet på, det kan ha varit prins Carl. Bilderna från gamla Stockholm och andra platser är alltid trevligt att se och det glädjer mig att Carl Filip har ett intresse för bilder och figurer.

Det var en nästan förtrollad dag ute på Valdemarsudde med fågelsång, vågskvalp, häggdoft och glada människor överallt. Det här är Stockholm när det är som bäst.

Kommentarer
Postat av: Rut

Visst är Djurgården är förtrollande särskilt nu i försommartid, det är ett mina absoluta smultronställen. Waldersmarsudde är ett av mina favoritmål och jag har varit där både sommar och vintertid och bara suttit på trappan och betraktat StockholmsSöder om det inte varit öppet.

Olika utställningar på går ju alltid men ibland har jag bara suttit i stora visningssalen och lyssnat på musiken.

Carl Larson har jag sett på gården hemma i Sundborn, hemma i Dalarna, vi hade ju vårt lantställe inte så långt i från.

Jag följer dina vandringar med stort intresse och det känns nästan som att jag gick bredvid dej.

Tack Inga.

Postat av: Suss

Ännu en härlig upplevelse på din huvudstadssemester. Här är det full hets, nu har det blivit dags för kvalitetsredovisningen...... du vet!

Sen gläder det mig, att du inte har mer intresse för kungahuset än att du kan stava prinsens namn med F. Det är högsta betyg från mig! Jag är måttligt intresserad av di kunglige.

2009-05-19 @ 18:03:51
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: britten...

så roligt att du trivs och njuter..jag tycker dock att vi kunnat bjuda på lite högre temperaturer...hur länge stannar du ?...

2009-05-19 @ 18:26:03
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Inga M

Rut: Jag vet att Du brukar skriva om den här platsen och jag tänkte på Dig när jag gick där, föreställde mig att Du var där. Det är ¨så fint, jag åker alltid dit ut när jag är i Stockholm. Ofattbart att det kan finnas en sån idyll så nära centrum.



Roligt att Du uppskattar att läsa om mina äventyr i Stockholm. Jag skulle vilja skriva massor om allting men tiden räcker inte till, det har varit för fint väder så jag är ute på drift hela tiden.



Britten: Vädret idag har varit suveränt promenadväder, ingen blåst, lagom temperatur, inte för varmt, lite sol då och då. Jag gick här uppe ifrån Norrmalm / Vasastan ner till Wolmar Yxkullsgatan vid Mariatorget och tillbaka igen, med diverse kringelkrokar. Jag åker hem igen på¨lördag lunchtid.

2009-05-19 @ 21:50:30
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Suss: Kvalitetsutvärderingsplanehelvetet fick stackars kollegor ta hand om nu eftersom jag var ledig. Antar att de svettas igenom det värsta imorgon onsdag på studiedagen.



Han borde ha svensk stavning; Carl Filip, så det så.

2009-05-19 @ 21:55:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Så tjusigt.... absolut rätta tiden på året att vandra runt i Stockholm, eller för all del, i naturen över huvud taget...

2009-05-20 @ 06:24:06
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Mia: Det är länge sedan jag lyckades pricka in stockholmsbesök samtidigt med fint väder så det finns en del att ta igen.

2009-05-20 @ 07:31:59
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback