Urbandets vårsoaré på Tjolitta!

Vi var på Urbandets vårsoaré på Tjolitta.  Himla bra var det! Man skulle önska att detta kunde visas för fler än bara oss Sillerudsbor. Om jag bodde i Långserud, Svanskog, Karlanda, Holmedal, Blomskog, tätorten Årjäng, så skulle jag genast ordna så att det blev fler framträdanden med det här programmet. Det är proffsigt gjort.


Carina dirigerade med bravur som vanligt, Richard Ohlin sjöng, Stina Ohlin sjöng också jättefint Idas sommarvisa (intet öga var torrt!), Maria Ek (vår granne  minsann!) sjöng solo så tonsäkert så man ryser, och någon som jag glömt namnet på sjöng Visa i Molom som jag gillar skarpt. Det var säkert någon mer som sjöng som jag inte nämnt, men jag skrev inte opp.



Det var inte bara sång utan lite show också den här gången. Det lyser igenom att detta är ett gäng som trivs ihop och har roligt. Med tillskottet Richard Ohlin så blir det ännu mer lättsamt, han är vår gode glade lanthandlare och tusenkonstnär här i Sillerud.


Fantastiskt att Urbandet har kunnat hålla på så många år och hela tiden förnya sig.  Ändå har man bytt medlemmar och ledare ibland. Vi ser och hör dem gärna. Kvällens sånger passade fint som vårsånger och det är roligt för alla att höra sånger som man känner igen, fast ibland på ett nytt sätt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, det där såg väldigt trevligt ut! Jag funderar just nu på om jag ska gå med i en kör(igen). Musik är verkligen roligt och jag tror att jag skulle behöva någonting som är ENBART roligt som lite omväxling ;-)

Postat av: Suss

Åh, vad härligt med sång och underhållning, det är alldeles för lite av sånt numera. Ni kan vara lyckliga som har det så lättillgängligt! Det är alltid mer arrangemang när man ska på något när man bor i en större stad, vilket är lite trist. Det blir lätt att man låter bli om det stöter på lite motstånd efter vägen.

2009-05-31 @ 21:05:46
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback