"Åter till verkligheten"...

...Moderna Museets fotoutställning är absolut värd ett besök!

Affisher i Webshopen!Marlene, 1968-1970/1986 © Anders Petersen, Doll Makers, North Carolina, 1972 © Arthur Tress  Untitled.  Ur serien Amerikabilder , 1971/1986 © Hasse Persson
Ramona, 1968-1970/1986 © Anders Petersen Ur serien Lower West Side, 1973 © Milton Rogovin Untitled. From the Tulsa series, 1971/1986 © Larry Clark


Nej förresten, inte ett besök utan två. För det är en så stor mängd bilder av så många olika fotografer att det inte går att ta till sig alla på en gång. Det är för mycket intryck på en gång. Jag var ju där i förrgår, onsdag och även igår torsdag och det behövdes för att kunna se på allt.

Moderna museet visar alltså bilder ur sin  
samling av foto och  det måste vara en av Europas bästa.

Kenneth Josephsson är en fotograf som gör rätt roliga bilder och som jag inte upptäckt förut. Han blir nog en favorit.  Diane Arbus är en gammal god klassiker som gör fantastiska bilder.

Men Eva Klassons kroppsnärbilder tycker jag inte om. De hamnar för mig i samma genre som den senaste konsttrenden med just kroppsdelar och slafs.

Kommentarer
Postat av: Thalina

Alltid roligt med fotoutställningar och vi har också ett bra museum här i stan.Arbetets museum heter det och de har ofta fina utställningar som är värda att titta på.ha det gott kram Thalina

Postat av: Inga M

Jag har varit på Arbets museum ett antal gånger när sonen bodde på orten. Det har fina utställningslokaler och bra verksamhet när jag såg den. Dessutom har museet i sina samlingar en av mina favoriter, "Ingens hundar".

2009-05-22 @ 11:17:59
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

Intressant.

2009-05-22 @ 12:14:40
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: anne

Mmmm, jag läste om fotoutställningen och la den till min mentala to-do-lista. Vet du hur länge den visas?

2009-05-22 @ 19:25:57
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Vad är det hon Klasson visar egentligen? Vad vill hon med sina bilder? Ibland blir det för modernt för min del!

2009-05-22 @ 23:42:59
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Inga M

Hannele: Ja, det är lite spännande.



Anne: Nej, inte egentligen, men jag gissar att det är till september. Du kan kolla på nätet.



Suss: För min del också. Det översta är ett öga tror jag. Det andra är nog någon inälva. Det var en hel del sånt bland hennes bilder.

2009-05-23 @ 00:42:09
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback