Dag 1 Ankomst + Middag på hotellet i Tokyo...

...tillsammans med sonens blivande svärföräldrar.

Internetuppkopplingen med medhavt bredband vill inte fungera till en början. För det första måste det till en annan kabel, det stämmer ju inte med våra uttag. Sönerna däremot åker ju världsvant omkring med adaptrar till sina datorkontakter. Men så småningom fick vi ordning på det hela och kunde prata länge gratis med webkamera och Skype.

När de gick in på restaurangen fick de, som alla gäster, ta av sig skorna och sätta sig lågt till bords med varsin rejäl haklapp.  Det är nästan nere vid golvet.



Maten är ofta i små skålar med bitar av grönsaker, kött och fisk som sedan doppas i buljong eller såser av olika slag. Grönt te dricks mycket även ´till maten. Och det är pinnar som gäller. Roland fixade det bra till slut. Övning ger färdighet!


Kommentarer
Postat av: Blackout

Vilken överraskning och vilket äventyr! Och vilket tjusigt brudpar!

Förstår att du stannar hemma för en sådan resa tär på krafterna, dessutom är det väldigt, väldigt mycket folk i Tokyo. Min väninna har bott där i 15 år men är nu åter i Sverige och hon, som vet hur beroende jag är av att vara alena, har förklarat att det inte är möjligt att förklara hur tätt de lever. Det måste upplevas.

Och då nöjer jag mig med att läsa din blogg :-)

Postat av: Inga M

Blackout: ungefär så säger gubben också, det går inte att föreställa sig hur mycket folk det faktiskt är som rör sig där.

2009-05-27 @ 19:25:42
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback