Grattis Norge!

Jag såg det norska bidraget innan jag definitivt gav upp tevetittandet igår kväll. Det var helt ok tyckte jag. Och framfördes av en buspojkscharmig ung man som man kunde se utan att vämjas.

Inte illa med en sådan kick på nationaldagen. Den firas ju i vilket fall som helst helt hysterisk med svenska mått mätt.
Hela befolkningen är verkligen alltid på benen den sjuttonde maj, parader, musikcorps, pompa och ståt och alla barn är lediga om den infaller på en vardag.


Jag hade en skön tevekväll med kokt sparris, rökt älgkött och fotbad. Det var njutbart med fotbad efter en hel dags traskande på asfalt. Till efterrätt blev det en god fruktsallad som jag också köpt på NKs saluhallar. Och till slut kaffe och goda kakor från marknadsförsäljningen vid Sergels torg igår lördag. Där fanns allehanda matvaror från de europeiska länderna neröver; Frankrike, England, Spanien, osv.

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh, vad roligt att få följa med dig i din framfart i Stockholm. Måste också tillägga att soffan var otroligt snygg!



Jag tittade aldrig på melodifestivalen. Jag började och såg de fyra första bidragen men sedan blev jag så trött att jag gick och lade mig, vilket känns som en bra idé idag då vi ska till Maxi och hjälpa henne i lägenheten och sedan ska Medi och jag övningsköra. Det är roligare att vara pigg när man har en massa måsten istället för att känna att man nätt och jämt orkar genomföra dagen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback