Fatta,...

...jag lever en turistisk dröm! Bor inom gångavstånd från city en hel vecka!! Nu har jag tramsat omkring runt Sergels torg ner mot Kungsträdgården och bara gått dit näsan pekat, ätit,  fikat på uteserveringar i solskenet o kollat på massor av folk. Hur läckert som helst! (Jag försöker ha solglasögon på mig så det inte ska synas att jag glor på ovanliga människor och ovanliga företeelser. Skogsboende människor glor när de kommer till storstad, det är oundvikligt. Man är liksom bara van vid kända synintryck; samma gamla häst med förare som åker förbi, samma gamla tranor nere på Smörhôlera och så från ena dagen till den andra detta myller av intryck!! ) 

I kväll ska jag lägga ut bilder från dagens övningar, bl.a. av mannen som sålde färsk tysk sparris i NKs saluhall.  Jag har alltså köpt färsk sparris idag, Gissa om här ska frossas i kväll, sent! Färsk sparris och rökt älgkött blir det. Ny kombination.

 Nu ska jag bara vila fötterna och samla mig för att orka promenera ner till Kungsträdgården i kväll. Inget ambitiöst besök, bara lyssna lite på artister som uppträder där. Tack för tips Anne!

Kommentarer
Postat av: Herta

Men vad härligt det låter! ´Ta vara på varenda sekund och njut av storstadslivet....en stund...det är roligt lite då och då men skönt att åka hem till något annat. Alla människor, alla olika människor, det är roligt att titta på. Ser fram emot att se bilderna.

Postat av: Suss

Om det kan vara till någon tröst, så får jag ständigt påpekande från min dotter att jag just glor. Dessutom utan solglasögon.

Jag har försökt förklara att man lär sig massor genom att "glo", men hon tycker bara det är ohyfsat. Det får stå för henne!

2009-05-15 @ 22:05:34
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Inga M

Herta: Jag ska verkligen ta vara på minuterna och skämma bort mig med att inte stressa förbi någonting utan ta mig tid. Det är lyx.



Suss: Aha, en till! Ändå bor Du ju lite mer urbant än jag!

2009-05-15 @ 22:26:03
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback