Röda blaffor!


De här röda blafforna gillar jag just nu. De funkar bra att duka på men helt
ok annars också. Man blir glad av färg på vintern och jag kör med julrött ett
tag till så slipper jag byta gardiner.  :-)) Har inte så mycket till gardiner heller

någon remsa här och där bara. Jag tycker om fönstren som de är
och skogsutsikten.
De där blommorna i fönstret brukar i och för sig vara lite
symetriskt ordnade men kanske inte så till den milda grad som här. Blommor
hos mig dör undan rätt snabbt på vintern. Jag har inga gröna fingrar alls
och glömmer att vattna och så. Endast de härdigaste blir kvar, de som tål
ordentliga nertorkningar. Det som ligger på bordet är stenar och ljushållare.


Kommentarer
Postat av: Herta

Men så trevligt. Har Du börjat lägga ut "hemma hos oss har vi det så här bilder". Ordet "blaffor" känner jag mej bekväm med. Vet inte,Du kanske är mera bevandrat i den grammatiska svenskan men visst är det trevligt med lite nya användbara ord ibland. Föresten rött, jag har kvar de juldukar mm som är enfärgat rött, tänkte byta när jag får lust eller det blir smutsigt, senast till påsk(!)

Postat av: ingrid

Fint var det!!!Men du har ju lyckats med blommorna i klassrummet.....Hoppas du är bättre i magen, tyckte synd om dej förut idag.

2009-03-04 @ 22:17:52
Postat av: Inga M

Herta: Ha ha...jo det kan bli "hemma hos bilder" ibland. Jag har till och med en kategori som heter heminredning. Fast så värst mycket inredning är det inte alla gånger, men hem i alla fall. Kan ibland vara roligt att dela med sig av något nytt projekt, det är roligt att se på andras. Apropå julen så varar den hos mig också fram till påska. :-))



Ingrid: Tackar för det! Läget är stabilt, vi ses i morgon.

2009-03-04 @ 22:36:16
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Marie

Det var verkligen fint med de röda "blafforna". Du har helt rätt, färger gör en verkligen glad!



Hahaha....har inte heller några gröna fingrar....de blommor som överlever i mitt hem är antingen kaktusar (vilka jag inte gillar för jag sticker mig alltid på dem så jag har inga sådana, men de trivs hos mig iaf...) eller blommor som behöver mycket sparsamt med vatten ;-)

2009-03-05 @ 06:35:36
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Trolda

Jag tycker det ser riktigt hemtrevligt ut! Och tulpaner är ju härligt nu...Jag har också mest "härdiga" växter hemma faktiskt, för även JAG slarvar med vattningen emellanåt...;-)



Trolda - godkväll!

2009-03-05 @ 20:23:22
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Inga M

Marie och Trolda: Skönt att höra att det finns fler som slarvar med vattning. På jobbet har jag stora gröna växter och de växter som ogräs. Antar att de "glufsar i sej" all koldioxid från 19 barn och två vuxna.

2009-03-05 @ 21:19:11
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Mmmm jättefint och ser hemtrevligt ut.

2009-03-05 @ 21:31:55
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Mia: Tackar för vänliga ord!

2009-03-06 @ 06:25:05
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback