T R Western i Årjäng...

...ja, eller i Karlanda kanske det är. Jag är inte så hemma i geografin i den mer nordvästliga delen av kommunen.

Vi var i alla fall på nöjesresa med min klass i går tisdag på TR Western nöjesanläggning, eller äventyrsanläggning eller vad det nu kan vara. Det var i alla fall perfekt för mina elever, 8 år gamla ungefär. Det är länge sedan jag hörde så många goda glada skratt på en dag! De fick gå runt stationerna och bara testa för att roa sig. Men om man lägger in ett tävlingsmoment så passar det även för äldre barn och vuxna. Anläggningen anlitas för festligheter i samband med jämna födelsedagar, företags friskvård / nöje, möhippor o dy.

TR står för Tina o Roland och det är de som tillsammans driver det hela. Jag har maskat av ansiktena för att eleverna inte ska vara identifierbara. Jag ser också att en del elever lyckats hamna framför kameran oftare än andra. Jag kan bara försäkra att det har inte varit något medvetet urval. Det är slumpen som styrt hela tiden.

De föräldrar som önskade kunde också var med oss här under dagen.

Lassokastning. Jag försökte flera gånger utan att lyckas få repet runt hornen. Men en elev klarade det två gånger.

Matsäck vid utflykter är alltid en höjdpunkt. Så även denna gång. Vi hade med egen korv från skolan och barnen matsäck om de ville.


Bra idé att steka vår medhavda korv i panna över öppen eld! Det blev inte så lång väntetid då och små barns grillande med spett är klart överdrivet som nöje när det handlar om så där 20 stycken samtidigt.


Bågskytte var en gren.

Skidor också¨...






Medan barnen roade sig på anläggningen så togs några i taget med i grupper om 5-7 barn på dels skattjakt, dels häst 0 vagntur. Ingen behövde alltså vänta på sin tur och ha tråkigt.

Stocken här var nog i alla fall mest populär och ibland fick jag helt sonika "stänga den" för att få barnen att gå runt till andra saker och åtminstone pröva på. Det skrattades och lektes och var sååå kul. Visst slog sig någon ibland men man kom efter ett tag överens om (barnens förslag) att man inte skulle få dra ner motståndaren när man redan var på väg ner.

 Jag ser nu att skytte med slangbella och kast med hästsko har jag inte fått med alls. Inte heller något som barnen verkligen gillade; skjuta liten pil med blåsrör. De som provade tyckte att det var roligt.

Kommentarer
Postat av: britten

å va härligt och roligt ni har det ....

Postat av: Suss

Åh, vad underbart att få en sån där dag tillsammans precis innan man slutar skolan. Det ser jättehärligt ut!

2009-06-10 @ 21:51:52
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Marie

Åh vilka härliga bilder, de är alla FULLA med liv! Dessutom ser dagen jättetrevlig ut! Man skulle nästan kunna misstänka att det är sommar ;-))

2009-06-10 @ 21:54:19
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Mia

Så härligt med ungarnas energi, jag nästan ser hur det spritter i armar och ben på dem på de bilder de sitter stilla! Energin avtar med åren, men inte viljan att hitta på saker och ting!

2009-06-11 @ 06:52:15
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: ingrid

Man kan riktigt se på bilderna hur kul vi hade!!!!

2009-06-11 @ 06:57:07
Postat av: Inga M

Britten: Ja, det var en fin dag!



Suss: Det känns som en fin avslutning på året.



Marie: Vi hade tur med vädret och det bidrog förstås till en bra dag.



Mia: Barn har ju stort rörelsebehov och det märks en sån här dag.

2009-06-11 @ 06:58:55
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback