Maud Olofsson regerar centern ut ur riksdagen!

Ja, jag tror han har rätt Erik Hultin (tror jag han heter) när han säger att Maud håller på att regera bort centern ur  riksdagen. Centerpartiet har sina traditionella väljare bland landsbygdsbefolkningen, bönder, småföretagare och den gröna högern.  Men de väljarna känner inte igen sitt parti:
-. Dieselskatt
-  ROT-avdrag som komplicerar småförtagarnas verksamhet igen, en lag som träder i kraft i morgon och där klara besked och blanketter kom idag, en dag före. ( !)

- Rovsdjurspolitiken som nästan gick över styr, innan man blev påmind om vallöftena.

- Inga lättnader i administrationen för småföetag
 osv


Maud är nog en utmärkt regeringsföreträdare och kanske ett ämne till regeringschef, hennes tal i Almedalen får ju godkänt av DNs retorikexpert, men hon dödar på vägen dit sitt eget parti. Kanske måste hon konvertera för att sitta kvar.

Kommentarer
Postat av: Marie

Mm, jag tänkte häromdagen att Maud har blivit betydligt mer politiker. FÖrut kunde jag se en värme och mänsklighet i henne som jag inte längre kan varken se eller känna. Hon har blivit "pamp" i mina ögon!

Postat av: Inga M

Marie: Jag antar att det handlar om yrkesskada efter en tid i hetluften. Som kvinna kanske man blir ännu hårdare än männen runt omkring, tvingas kanske att bli det för att slippa bli behandlad som just kvinna.



2009-07-01 @ 22:24:20
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback