Dagsagenda onsdag

Nu börjar jag bli dagvill, som man säger här på dialekt, alltså ha dålig koll på vilken veckodag det är. Och i vissa avseenden är dagarna lika. Den senaste tiden har de alla avslutats ute på sjön, värmen och stillheten har helt enkelt inbjudit till båtliv och strandhugg med matsäck och fika.

Idag jobbar gubben i Töcksfors först och sedan kommer han hem och klipper gräs vid alla hus som han ska klippa gräs  på och de känns många ibland.

Jag ska tvätta mattor nu när det är tork,  hjälpa modren lite med tvätt och växtskötsel. Var där och fikade igår med tårta från Esters café. Hon orkar ju inte gå med dit nu längre, hon är 92 år, men uppskattade att få en tårtbit och en hälsning därifrån. Ska skriva mer om cafét sen och visa bilder.

I kväll blir det vildsvinsrevbensspjällsäting och sparris tror jag, vi är bjudna på det.

Kommentarer
Postat av: TT

92 år!!

Aktningsvärd ålder, härligt att ha sin mamma kvar!



Jag såg vildsvin igår när jag körde hem från Västerås, snart är dom inne i sta´n där.

Bilden på Höganäskrukan blev bra men det var ont om blomsorter att stoppa i den, jättekonstigt.

Hittade inte en enda prästkrage t ex och det plockar jag annars varje midsommar!?

Och krukan har tappat ena örat, därför törs jag låta den stå ute när vi inte är där. :o)

Postat av: Marie

Mitt mål i sommar är att bli dagvill. Det måste vara det yttersta beviset på att man verkligen lyckats koppla bort vardagen!

2009-06-24 @ 08:55:03
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: anne

Dagvill är trevligt när man är ledig, förvirande när man jobbar...

2009-06-24 @ 21:51:26
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback