Agenda söndag - uppdaterat

Så här har vi tänkt oss:

9.00 Planering av dagen tillsammans med " Sommar i Årjäng"- bladet
10.00 Frukost på altanen
 - Cykla till sjön - bada hundar
- Vattna
- Besöka modren - vattna där

12.30 Lunch i Årjäng
14.00 Holmedagen i Holmedal, titta på veteranbilar och gammalt
15.00 Hästparad med fyrspann i Holmedal

- Konstutställningen på gamla systembolaget med lokala konstnärer

- kanske Per - Inge Fridlunds utställning i Hämnäs.

- Vattna hos modren och här.

Vi har värmebölja, 30 grader i skuggan!



Uppdaterat:
När vi åt på hotellet träffade vi 4 personer från Snarkilsfolket så lunchen blev ovanligt uppsluppen. Hotellet en jättefin tvårätters helgmeny för ett mycket rimligt pris. Det smakade suveränt och Reinhold gjorde en smarrig friterad efterrätt till mig eftersom jag inte kan äta tårtan som hörde till. Tack snälla!!

Besöket i Holmdal motsvarade alla förväntningar! Hon som körde fyrspann i tävlingstempo var fantastisk! Det var fjordingar som hon använde.

Per Inge Fridlund utgick eftersom vi fick ett samtal från en av våra båtgäster att de behövde hjälp. (_Det var bara en småsak!) Det var bara att pallra sig hem efter att ha sett utställningen av lokala konstnärer.  Nu åker vi ut på sjön och metar. Enda sättet att överleva värmeböljan. Där är temperaturen rimlig och inga myggor eller bromsar eller knott. Jag tar en promenad ner till sjön först, måste röra lite på mig, blir helt försoffad. Vi bara sitter och äter hela tiden.

Kommentarer
Postat av: ingrid

Gott att du har det bra, jag var i Deje och hämtade min kära systerson idag, han ska vara här denna veckan. Fina föl har vi i hagen, så inte klagar jag, men hett och jävligt är det. Hörs i luren i morgon hoppas jag. Kram

2009-06-28 @ 19:50:22
Postat av: Inga M

Ingrid: Ok vi hörs!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback