Vilken film från rallyträningen i Mölntegen...

... i måndags,  20:e juli!!!

Det är helt otroligt hur fort det gick på raksträckan vid Linnekleva; 190 km / tim!!

Här finns en väldigt bra film från en åkning, bra bildkvalitet och bra autentiskt ljud med Kent Persson och kartläsare Lars- Inge Björlin, man måste se det!!

Jag länkar
här till Kents hemsida där filmen ligger.  Kolla när Kent växlar (utan koppling förstås!), sifforna lyser på instrumentpanelen, upp till 5:an och bilen bara ökar hela tiden till det blir nästan tvärbromsning vid vändköret. Om man försöker se på träden bredvid vägen så kan man få en uppfattning om hastigheten.

Här finns en bild + text på Roland när han sätter sig i bilen och åker med en tur snabbt. 

Kent är en duktig rallyförare, en av Sveriges bästa, annars är han ingenjör på Volvo i Göteborg och jobbar med att utveckla bilar.

Roland

Bilden har Lars Inge Björlin tagit tror jag eller hans dotter som också var med.

Jag avstod från att åka med, vågar inte numera. Förr tyckte jag om att både åka och köra bil / motorcykel  fort och visst har det en tjusning, absolut. Jag kan förstå att man blir frälst på det här och ägnar varje ledig stund åt detta.

Vi önskar Kent och Lars-Inge lycka till i nästa tävling!

Kommentarer
Postat av: Suss

Kommer du ihåg när du och jag tyckte vi var presumtiva rallyförare i skogarna runt där vi växte upp? Ett under att vi inte kvaddade fädernas bilar och tack och lov för det!

Postat av: Inga M

Suss: Mmmm exakt! Jag har gjort mitt i den här branschen tror jag. Det var ju inga specialbyggda bilar heller, bilar som tålde att rulla runt med!

2009-07-23 @ 06:21:21
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Daniel

Roland e ju bara för duktig!

2009-07-23 @ 08:50:06
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: britten

åååå så roligt !...jag delar motorintresset med maken , gillar att köra fort också mera att köra själv än att åka....men han där han verkar vara en fena...måste höra med gubben om han vet vem det är......nä ännu ingen telefon..suck !

2009-07-23 @ 17:14:57
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: kicki

Tack för alla dina fina inlägg under min semester...alltid lika kul att läsa dem, vi har ju ungefär samma tankesätt du och jag, skrattar då du skriver om gubben och hans transportsträcka till hösten, min han älskar också hösten bäst...de är konstiga när vi har denna fina åtstid vår också...ja tur vi är olika...

Ha det gott...nu sticker vi till Gräs och jaktmöte...hihihi



2009-07-23 @ 19:48:12
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Inga M

Daniel: Absolut!



Britten: Idag torsdag fick äntligen ordning på telefonen hos oss, hoppas det löser sig för Dig också snart.



Kicki: Vi lever nog rätt lika glesbygdsboendeliv här i Värmland. Jakten är och förblir en viktig del av livet för hela familjen.

2009-07-24 @ 05:00:23
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback