Torsdag...

... den här veckan skulle ha blivit en mellandag hemma. Men gubben kollade vädret och såg att det väntades regn så det blev hastigt ombestämt till shoppingdag i Karlstad istället. Mest sonderade vi läget inför uppfräschning av tvättstugan, kollade på inredning, färg och så. Det blir ingen lyx, bara målarfärg och några skåp. Jag köpte en klädhylla till klädrummet och en byxhängare till befintlig garderob. När vi kom hem så röjde jag ur en stor byrå och en garderob; stor säck till släng och en till loppis. Det tar sig! Husets väl och min katarsis!!

Fredag ska det bli fint väder, det blir en dag hemma. Mest hemma i alla fall, fast på kvällen ska vi ta båten och åka till bjudning på andra sidan sjön.

Ser förresten att folk nattsuddar på semestern!! Ett rejält antal läsare finns i statistiken redan mellan 12 på natten och nu klockan halv 7 på morgonen!  Och så har det varit i flera dagar! Kanske ska vi sova igen lite nu på morgonen, vi som vaknat tidigt!?


Kommentarer
Postat av: anne

Jag hoppas du du nu kommer ihåg att fota före och efter av tvättrummet. Vårt tvättrum (maskiner och dusch) är för all del stort och med två fönster, men ytorna...De får mig att vilja gråta. Vi har nog ändå tänkt att satsa på badrummet uppe vid sovrummen ändå. När vi nu kommer så långt.



Sv. Inget fel i att era vänner vill att ni ska gifta er "bara" för att de ska få gå på fest. Bröllopsfester är inte som vanliga fester, de symboliserar så mycket mer!

Postat av: Suss

Jag suddar gärna på nätterna. Nu har barnen återvänt till Västerbotten, så nu är det risk för ännu senare nätter - dock inte under helgen, då är jag sambo.

Jag röjer också i skåp och lådor = semester?

2009-07-24 @ 13:05:17
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Inga M

Anne o Suss: Jag har tänkt fota före och efter i tvättstugan, mest för att jag själv gillar att se sånt. Lite ryggar jag inför tanken så jag har inte kommit till skott än med "före-kortet", det är verkligen himla sunkigt!

2009-07-24 @ 15:54:59
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Klart vi nattsuddar och är uppe och igång.Inte skall vi sova på semestern. Här sitter vi och grillar och äter gott. Kvällen är ung, Maten är god och sommarkvällen är perfekt. Inte vill man lägga sig då.

2009-07-24 @ 21:26:56
URL: http://´www.hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Inga M

Herta: Nej vi väntar med att sova tills vi är på jobbet igen! :-))

2009-07-25 @ 06:38:02
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Hahahahaaa! Klart vi ska sova när vi är tillbaka till grottekvarnen!!

2009-07-25 @ 08:50:57
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback