Sommaragenda

Igår var vi alltså i Snarkil och firade Å-Bs semesterstart med grillat och goda tillbehör.

Ikväll fredag ska vi till Strandbacken och fira en 50-åring, A-M hustru till T i Deje.

Lördag är det byte i en stuga och vi siktar på att försöka se Mikael Persbrandt i Midnattsolsrallyt. Åtminstone vill jag det! :-). Se Persbrandt menar jag! De kommer till Årjäng vid 1-tiden om jag minns rätt. Det är något sorts specialsträcka gamla vägen från Åsebyn till Årjäng. Jag tror att rallygänget ska bo på hotell Norlandia här och jag gissar att det inte varit svårt att få personal att ställa upp och jobba denhär  helgen!  Det verkar vara dans i parken också, men dit ska vi inte.  Och vi åker till Hol och hurrar för U som är ett alldeles vanligt födelsedagsbarn.

Söndag ska vi till Lennartsforsdagarna, någon hundparad tror jag.

En dag nästa vecka blir det nog en dagsutflykt till akvarellmuseum på Tjörn.

Någon gång under kommande vecka skulle vi vilja åka till Gammelvala i Brunskog, evenuellt på Bondens temadag, eller veteranbilarnas. Vi kanske försöker övertala R. H. och fru G att gå med. R är barndomsvän till gubben och här i Årjäng på besök hos släktingar, annars är det Stockholm Lidingö som gäller.

Sen blir det så småningom Sellereveckan här på hembygdsgården och så vill vi komma till Stockholm och så hoppas vi att dotter och barnbarn kommer hem och så kommer besök från Japan  och LA-son  i slutet av augusti.

Och då är sommaren slut och jag har börjat jobba för länge sedan. Jag gillar våra somrar numera, med mycket hemmatid och mycket tid att träffa människor vi tycker om, inte så mycket långa resor och inte så mycket ren skär turist-sightseeing.

Kommentarer
Postat av: Lena Bennet

Kan det var akvarellmuseét i Skärhamn på Tjörn du menar? De visar just nu en utställning av illustrationerna i Elsa Beskows böcker, om jag inte har fel. Det vopre kul att se. (Resturang vatten i samma byggnad serverar god mat.) Hjälper ibland inte att man bor nära. I närheten av Skärhamn finns också en fantastisk skulpturutställning. De stora konstverken byts ut från år till år och står ute i fårhagarna. Rekommenderas! /Lena

2009-07-17 @ 14:56:24
Postat av: Inga M

Lena: Visst är det så! Du har alldeles rätt. Tjörn var det!Tack för tips om skulpturerna och restaurang.

Postat av: Annaa M

Utomhusutställningen kan du läsa om i min blogg. Den var inte riktigt värt besväret den heta sommardag vi besökte den. Alldeles för glest mellan skulpturerna. Och fårhagar tycker jag kanske inte är så jäkla sevärt ändå. Utsikten högst upp dock magnifik.



Beskowutställningen var däremot sevärd. Kul att se alla välkända bilder i original.

2009-07-18 @ 01:50:26
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Mia

Ni verkar verkligen ta vara på sommaren och dess ledighet med att umgås med nära och kära! Tror det är väldigt nyttigt för kropp o själ...

2009-07-18 @ 10:31:14
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback