Kjell-Åke i Myra från Metbäcken i Torsby...

...ska vi lyssna på i kväll tisdag,  på hembygdsgårdens Sellervecka. Han är rolig på ett trevligt sätt. Hoppas benen bär nu efter en lång dag med målarpenslar och rollrar i källaren. Antagligen borde vi har förmyndare som stått i en källare och målat när det är den enda soliga dagen på flera veckor!

Uppdaterat: Kjell - Åke i Myra är en suverän stand up komiker modell Värmland. Han berättar om livet i Metbäcken och om sin uppväxt på ett sätt som får publiken att gapskratta. Och många kom för att höra honom. Det var massor av folk på plats, korv och bröd tog slut. Och det fanns inte sittplats till alla.

Imorgon börjar loppmarknaden 18.00 på Silleruds hembygdsgård. Jag kikade lite idag och det var massor av saker som jag inte kände igen och mycket var egentligen inte alls på loppisnivå utan mycket bättre. Först till kvarn....

Nu steker gubben abborre färsk sådan och ska äta nybakad kaka till det!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag hoppas att ni fick en riktigt trevlig kväll!

Postat av: Suss

Åååååh, loppisen hade jag velat vara med på. Hoppas du gjorde riktigt många, fina fynd. Hoppas även min kommentar går fram nu.

2009-07-28 @ 23:38:52
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Marie

När vi åkte upp till Ramsele såg vi skyltar om loppis överallt. Till slut fick vi för oss att loppmarknader är någonting som är brukligt i norrland, den tillhör den norrländska kulturen. Det roliga var att när vi kom hem igen med våra nya "fördomar" om norrland och den norrländska kulturen ;-) så satt det en stor skylt på vår egen gata där det stod LOPPIS och så en stor pil som pekade på ett av husen :-D

2009-07-29 @ 07:49:34
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Inga M

Alla: Loppis har blivit ett folknöje lika mycket som ett shoppingtillfälle. Folk går på loppis för att fynda förstås och hitta just precis den där grejen som man saknat i alla år, men också för att få nostalgitrippar tror jag, typ en sån där hade min mormor. Roligt är det i alla fall och så bidrar man ju till återanvändning istället för att slänga saker. Det sparar jordens resurser.

2009-07-29 @ 08:01:25
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: siw

det va en trevlig kväll i sellere. kjell-åke i myra va en skön filur.en filur från min hembygd i norra värmland. och då va dä ett måste att se och höra honom då han va här

2009-08-05 @ 10:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback