Kollat flygkrascher...

...har jag gjort hela dagen av och till. Yngste sonen befinner sig någonstans i luften över Atlanten på väg hem från LA o väntas landa i Stockholm i kväll. Jag är bara så här hopplöst orolig när barnen är ute och flyger och far. Det har inte varit någon olycka än i alla fall. Hoppas han ringer vid ankomst.

F.ö. så har det varit en lugn dag i återhämtningens tecken; sovmorgon medan gubben jagade hare, plockat bort en del julsaker, städat lortiga apparater i köket (borde ha gjorts före jul förstås och framför allt före gårdagens födelsedagskalas), druckit kaffe med modren och erbjudit mig att ta bort hennes julsaker men hon vill vänta till nästa helg, lämnat tillbaka brickor hos svärmor. Ja, lite plock och tvätt och strykning så där. Som vanligt när det är fullmåne så blir jag pigg och glad. Och det spelar ingen roll om månen är gömd bakom moln som nu eller syns.  

Nu har jag i alla fall rett ut att Stjärnorna på slottet går i repris igen kl 19.00 på svt 24 så jag ska titta på det snart. Gubben försvann till Holmedal på något jaktmöte där man ska ta fram eftersöksekipage för polisens utbildning i ämnet.

Uppdaterat: Yngste sonen ringde precis nu. Har landat och var på väg in till stan i taxi, i höjd med Upplands Väsby. Skönt! Nu kan jag avbryta letandet efter flygkrascher. Och han hittade Amber Romance på Victorias Secret

Kommentarer
Postat av: kicki

Tack snälla för dina fina ord och för att du bryr dej om mej...kramen

Postat av: Suss

FULLMÅNE? Är du lite vampyr som blir mångalen? Näääää, tacka vet jag lite tät Samsaladimma, det kunde då göra mig helgalen på sin tid. Nu bryr jag mig inte.



Hoppas sonen landat så du kan svälja ner hjärtat nu!



Tack för tipset om reprisen, ska ta en titt, jag missade det också.

2009-01-11 @ 18:55:34
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Jenny. G

:-)

Självklart att jag kommer i håg Dig Inga. Tänker att på er titt som tätt när jag går här hemma i min vardag. Men jag skall vara ärlig, jag har inte läst hela din blogg det är en hel del mer skrivet än i min ;-).Jag lovar dock att jag skall kika in då och då. Kul att du kikade för bi hos mig. Ha det gott.

2009-01-11 @ 20:05:43
Postat av: Inga M

Kicki: Det Du går igenom är svårt och ger livet en dimension kan jag tänka mig, oavsett vad beskeden blir. Du har många runt omkring som stöttar och hjälper. Det kommer att gå bra.

2009-01-11 @ 20:11:56
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Suss: Nja vampyr vet jag inte. Jag är av naturen rätt så fysiskt lat och bekväm av mig, men drabbas vid fullmåne av aktivietetslust och blir lite hög i humöret. Kanske ungefär som andra människor är normalt. Medan andra mer energiska människor blir sömnlösa och oroliga. Allt handlar ju om vilket läge man startar ifrån liksom (Kirkegaard!)



Jenny: Kram på Dig gumman! Va roligt att Du tittade in i mitt andra hem, bloggen. Jag blir inte alls stött i kanten av att Du inte läst hela min blogg med alla inlägg. Det måste vara en bra bit över ettusen numera även om jag gallrar och tar bort ibland. Du kan ju välja någon kategori om Du vill fördjupa Dig; skola till exempel. Ja, eller också ska Du passa på och vara ordentligt ledig och inte läsa den.



Du hade alltid så fina kläder på jobbet / skolan. Snygga färger och fina modeller på en kropp som kan bära upp plagg. Jag undrar ofta om Du är lika fin nu när Du är hemma alla dagar?

2009-01-11 @ 20:21:30
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Det finns alltså fler som fördjupar sig i detta.Förmodligen ganska normalt alltså.

2009-01-11 @ 21:36:59
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: tant Hannele

Sån är du väl inte, när de åker bil....

2009-01-11 @ 22:02:02
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: Inga M

Herta: Ja, jag vet att jag åtminstone inte är ensam om den här oron. Om det är normalt eller inte vet jag inte.



Hannele: Jo, sån är jag nog när de åker bil någon längre väg också. Men det är inte så ofta, de är inte ens bilägare, de här sönerna i Stockholm. dotter i Umeå har bil men åker normalt inte så långt heller.



2009-01-12 @ 00:43:12
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja du Inga klädintresset finns fortfarande, men det ligger förnärvarande på is. Har ju blivit "skavanker" här och där efter barnafödandet så jag har min "gamla" garderob kvar :( Hoppas dock att när sommaren kommer att jag kommer i bikinin (i och för sig så är nog byxorna för små eftersom baken är breeedare och överdelen för stor då bysten är hängigare)om jag inte gör det spelar ingen roll. Jag kan ju bada näck här jag bor, inga grannar som ser mig.



Hur jag är klädd hemma behöver vi inte gå in på ngt närmare. Men jag kan säga att ett blåställ på landet är perfekt när man skall fodra både människor och djur. Nu har Birger vaknat så det är dags att ta fram juvrerna, igen. Ha det gott.

2009-01-12 @ 13:36:28
Postat av: Inga M

Jenny: Ha ha...jag förstår ungefär hur läget är. Vi ska alla den vägen vandra i våra blåställ och komma ut på andra sidan på något sätt, med juver och rumpa i behåll fast med lite annan profil.



Ser fram emot att vi får träffa Dig vid tillfälle! Och barnen förstås!

2009-01-12 @ 20:30:16
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Hannele

vår son är i Umeå, stortrivs med snö.

2009-01-12 @ 21:40:26
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: Inger E(norah4you)

Hoppas alla känner till var man kollar hur planen kommer. Börja med att gå in på http://www.lfv.se

Om Du vet att Du bara behöver se på en svensk flygplats välj då direkt där och se om någon uppgift kommit om förändrade ankomsttider. Om Du vill se ankomst eller avgång till eller från en utländsk flygplats välj då att trycka på 'Flygplatser' Den sida Du får upp ger först och främst alla flygplatser i Sverige, men längst ner i högra hörnet hittar Du de utländska flygplatserna.



Jag brukar kolla när min dotter flyger och det är kul för man kan ju t.o.m. få uppgifter när incheckning öppnat och när de bordar planet.

2009-01-13 @ 10:13:30
URL: http://norah4you.wordpress.com
Postat av: Inga M

Hannele: Jag tror Umeå är en fin stad. Dottern trivs utmärkt också.



Inger: Den sajten kände jag inte till. Bra tips, tack för det. Jag brukar kolla på nyhetsportalen efter katastrofer och på det aktuella flygbolaget efter när de kommer och går. Och följa landningar och så.

2009-01-13 @ 17:41:04
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback