Jättegod tomatbasilika!


Gubben beställde köttfärssås och spaghetti idag torsdag. Den här hittade jag på ICA-Sillerud, finkrossad tomat med basilika. Jag köpte den eftersom jag gillar basilika och det är svårt att få tag på färsk basilika, den blir så fort dålig.  Den här röran var kanongod att ha i köttfärssåsen. Dessutom  har jag förstås i en buljongtärning, lite spad från spaghettikoket, lite senap, lite svart vinbärssaft, soja, rejält med lök, vitlök, finhackade champinjoner. Och färsen är älg här.  Jag vill inte ha den så tunn så den rinner, mer som en grötig röra. Det smakade jättebra!

Kommentarer
Postat av: Blackout

Mmmm, den är mycket fin. I förrår lagade vi middag enligt ett ICA-recept:

500g finkrossade tomater med basilika + 1 dl matlagningsgrädde alt. sojagrädde, 2-4 tsk Tabasco och 1 tsk salt kokas upp i kastrull. I med 2 burkar fiskbullar (avrunna) och 2 små zuccini/squash i tärningar. Låt koka 10-12 minuter. Klart. Servera med ris.

Tycker man inte om fiskbullar går det att ha i kyckling eller lövbiff.

Gott och snabbt.

Postat av: Inga M

Det ska jag testa! Tack för tips! Med sojagrädde går det bra för mig.

2009-01-15 @ 19:35:56
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: ingrid

jag har nog inte fattat att du är en hejare på mat, men tack för tipset, ska pröva någon dag.

2009-01-16 @ 17:58:50
URL: http://missbobiie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den är god, finns på Coop också och även smakerna vitlök och chili. Jag har testat alla och de är urgoda.



Fiskbullar tycker man = jag, definitivt inte om, men med kyckling tror jag det där receptet är kanon!

2009-01-16 @ 18:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback