Ismete igår torsdag.

Jättekonstigt är detta. De här bilderna gick inte att publicera i frg inlägg igår. Tänkte att de skulle ha lagt ut sig tills idag, men det hade de inte. Så nu får de bli ett nytt inlägg. När jag väl publicerat det här inlägget så kommer plötsligt bilderna in på det förra inlägget också. Då tar jag bort det här och DÅ FÖRSVINNER DE PÅ FÖRRA INLÄGGET OCKSÅ! Alltså publicerar jag dem igen i ett nytt inlägg och så får de väl ligga här på två inlägg då. Om jag tar bort dem här så försvinner de på det förra också!

Här är alltså bilderna från gårdagens ismete med våra gäster.










Kommentarer
Postat av: Marie

Hahaha...vad är det för en märklig blogg du har :-D.



Det var fina bilder hur som helst. Jag skulle också våga mig ut på isen, men jag tycker det verkar så riskabelt här i Stockholmsområdet. Jag tycker inte det verkar vara tillräckligt kalls i speciellt ihållande perioder så jag tror alltid att jag ska ramla i ngn vak....

Postat av: Inga M

Marie: Ja, den uppförde sig verkligen märkligt men nu finns bilderna i alla fall med på endast ett inlägg. Jag är också en riktig mes när det gäller att gå ut på isar, men gubben är bra på det, har ju växt upp med det här och med hjälp av borret så kan man ju kolla hela tiden..

2009-01-02 @ 09:02:32
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Ja, nog har bloggesse uppfört sig knepigt de senaste dagarna..



Så vackra bilder! Jag är själv livrädd för isar. Jag tror det blev ett trauma att se Hemsöborna när jag var liten. Du vet, Madame Floods kista som åker ner i vaken och Carlssons och drängens springande på isen i snöstormen.



Vi var ut på Mälaren någon gång när barnen var små och jag fick nästan slag när isen tjongade och lät. Att det skulle vara tecken på tjock is, hade ingen som helst påverkan på mig, jag ville bara därifrån.

2009-01-02 @ 10:22:26
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Anne: Vi brukar hänga på alla våra isvandrande gäster isdubbar (har W också här på bilden!) . De är en bra livförsäkring om något skulle hända, fast just nu är isarna tjocka här och gubben som är barnfödd här vet exakt var det är strömt under isen och därmed tunt. Så det är lugnt. Men på okända isar är jag också väldigt skeptisk och jag skulle nog inte våga mig ut på långfärdsskridskor som många gör här.

2009-01-02 @ 10:32:43
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Jodå, jag funderar lite grannn på allvar. Vi hade ju en "lite år träningsressehållet" i somras när vi cyklade...ganska långt och mycket.

Vet dock inte om jag vill gå på pass hela dagen...gör jag det vill jag definitivt inte gå på hälsoföreläsningar på kvällen...då vill jag ut och titta på folk och äta gott istället.

2009-01-02 @ 11:35:52
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jo, det har varit en del strul med bloggarna av och till den sista tiden.

Fick ett svar av Blogg.se att de är medvetna om problemet och ska fixa det så fort de kan.

Vi får hoppas det.

Fina bilder från isfisket.

Ha det så bra och önskar dig en fin fortsättning på det nya året.

Kram





2009-01-02 @ 14:07:41
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

OJ, så vackert med alla vinterbilder. Tänk att något så obehagligt (=kyla och snö) kan vara så vackert. Det är det som kan få ut mig en vinterdag, trots att jag gör konstant motstånd mot vintern - alla kategorier!



Däremot skulle jag ALDRIG gå ut på en is, jag gör det bara inte så länge jag är i full vigör i skallen, sen får det vara hur tjock och säker is som helst. Droga mig, eller vänta tills jag är helt genommöglig, då kanske.....

2009-01-02 @ 15:21:59
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Herta

Härligt med Din beskrivning av lagerhyllorna från Ikea. Du menar väl hylla IVAR? Vi har två stycken i källaren i furu.

Nej, det är svårt att flytta ur bland böckerna och att flytta om och byta när man väl skaffat sig något som fungerar. Men nu skall det ske...för att det behövs fler...vilket kanske i och för sig kan diskuteras fast det vill jag inte just nu. Jag rensade ut massor vid sista flytten, många kassar blev det som gick till en loppis här i stan.

2009-01-02 @ 17:54:02
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, ännu en kommnetar. Jag skrev ett inlägg idag vid 15.45-tiden med en bild. Det har inte publicerats på hela em tills nu. Jag var in nyss och tog bort bilden och nu är det ok. Vad händer?

2009-01-02 @ 19:00:40
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: TT

Johodå, det problemet känner jag igen sen nyår, bara helt knas här helt enkelt!

Fina bilder, man blir lite sugen men i Västerås har folk gått ner sej i isen hej vilt idag så jag stannar på land ett tag till.

Ha en bra helg!

2009-01-02 @ 21:00:35
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ser helt ljuvligt ut! Ismete gillar jag men isen måste vara väldigt tjock...

Tyvärr får vi ju inte så många möjligheter till ismete här nere men hos pappa går det att fånga fina rödingar vid den här tiden.

God fortsättning!

2009-01-02 @ 21:07:56
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Herta: Jag skulle hellre vilja bo så att jag kan var mycket ute i skogen tror jag och precis som Du önskar: Äta gott på kvällen.



Ingermaryissa: Nu plötsligt syns bilderna i båda inläggen så nu krånglar jag inget mer, nu får de ligga kvar.



Suss: Ha ha... vänta bara tills jag får med Dig ut på is. Du skulle minsann inte blogga heller hörde jag något om!



Angående Blogg.se så kan det krångla ibland med publiceringar och kommentarer. Det är lite primitivt med tekniken. Man får ta det med en nypa salt. Till slut så brukar det funka i alla fall.



Herta: Eftersom min idé om bookcrossing inte gav något resultat så blir det nog röda korset eller någon annan second hand butiks om får ta hand om mina böcker i fortsättningen. För jag måste rens ur bokhyllan ibland även om det skär i hjärtat och det är mycket klurande bakom varje boks deportation.



Lagerhyllorna tror jag heter Ivar, i alla fall den senaste omgången. Tror att de första, de från 1970-talet hette något annat. De är himla stabila i alla fall.



TT: Såg lite av det där med folk i vakar och på för tunna isar på TV i kväll. Man ska nog ha respekt för isarna. Jag har förutom isdubbar gärna på mig en flytväst också under. Den värmer också bra om det blåser lite.







2009-01-02 @ 22:48:07
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback