Maten i Eksjö!



Vi åt suverän mat på Salt and Pepper i Eksjö på lördag kvällen! Det här var himla gott fast det ser ut som alldeles vanlig fisk, men det är det inte. Potatisen är lagd i någon god sås med citronsmak, sen är det löl och squash till och lax förstås. Det var gubben och jag samt Kristina och Kalle från Säffle.


Efterrätten var päron med karamellsås för min del och citronsorbet. Passade min diet. De andra fick något annat som var riktigt smarrigt. Vi avslutade med kaffe och päronkonjak  förstås.  Vi hade en rolig kväll med mycket skratt vi fyra. 

Det betyder rätt mycket för en trevlig kväll på krogen om den som serverar är trevlig. Och det var verkligen den här unge mannen. Jag vet inte om han var ägaren men han tog hand om oss på bästa sätt och bidrog till den goda stämningen vid bordet, trots att han hade många gäster att serva. Dagen efter när vi besökte Eksjö museum och såg en massa ungdomsbilder på Albert Engström som kom härifrån, så konstaterade vi en slående likhet. Vi bestämde oss på stående fot att de utseendemässiga och slagfärdighetsmässiga likheterna talade för ett släktskap. Detta bör ha varit en släkting till  Albert Engström enligt våra spekulationer.

Kristina och jag åt även lunch här under vår shoppingtur på dagen och vi var lika nöjda då. Stället rekommenderades av hotellets personal utifrån vad vi önskade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback