Länstrafikgruppen läser min blogg??

Ha ha...det var inte första tanken i morse men tanke nr 2!

Jag skrev ju om hastigt påkommen fest igår kväll hos Ulf och vem som helst kunde ju se på bilden att det stod ett vinglas  vid tallriken. Och i morse möts jag av länstrafikgruppen utanför skolan och jag får blåsa! Det är nog andra gången i livet jag måste blåsa! Det är inte så tätt mellan kontrolltillf'ällena i Årjäng. Så gissa om tankarna började fara runt i huvudet?!!
 
Den första tanken när jag såg polisen utanför skolan var förstås att något var sönderslaget på skolan och skulle utredas. Men sen, när jag som första bil blev invinkad för kontroll, började tankarna gå. Kan en vinmängd motsvarande ett glas,  ge utslag på en alkomätare 12 timmar senare? Nej det kunde den inte förstås så det gick bra. Men min närmaste arbetskamrat fick sig ett gott skratt när hon kom och såg mitt blåsande. Och jag skrattade så jag hade svårt att få ordning på blåset och det blev en lång kö av blåsare efter mig. Jag som är så sipp med alkohol! :-)) Själva tanken blir liksom absurd. Alla som kom den här tiden fick testblåsa; personal, skolbilchaufförer, föräldrar.



Det blev förstås diskuterat sedan. Så hemskt om någon förälder kört onykter och ertappas i skolans, andra föräldrars och det egna barnets ögon. Eller vilken social katastrof om någon personal skulle ha åkt dit. Om jag nu inte av födsel och ohejdad vana varit så sparsam med alkoholintag så kunde jag ha haft lite kvar i blodet efter en festlig kväll som igår.

Men vi som jobbar på skolan är tacksamma att man gör sig mödan att kolla trafiknykterheten både hos oss på andra platser. Det är absolut välkommet och vi skulle gärna se mer av polisen i vårt lilla samhälle.


Kommentarer
Postat av: ingrid

Jag håller med dig till fullo, men min första tanke var, hjälp vad händer måste jag ringa Roland, för inte trodde jag att den första de stoppade skulle vara du!!!men så här i efterhand var det lite kul. Ses i morgon.

2009-02-17 @ 18:11:22
Postat av: Helena. E

Värst va polisen va arbetsamma. De stod vid församlingshemmet invid kyrkan här i stan i eftermiddags... Men man får ju panik när man ska blåsa trots att man ALDRIG skulle kunna dricka knappt en folköl o sen köra. Men man blir nojjig.

2009-02-17 @ 18:16:09
Postat av: anne

Jag har också fått blåsa vid skola för ett antal år sedan. När jag körde vinkade jag litet flirtigt till en motorcykelpolis. Döm om min förvåning och förskräckelse när han körde efter mig hela vägen hem sedan. Kanske tyckte han jag var stöddig? Eller så hade han funderingar kring vår gamla 245:a?

Postat av: Inga M

Ingrid: Jag har fnissat hela dagen åt den här incidenten. Vi har inte så stora krav på nöjen så här ute på landet! :-))



Helena E: De kanske tog vägen om Åmål och gjorde en insats där efter Årjäng.



Anne: Det är nog bra med koll vid skolor. Jag kan tänka mig att polisen var en alldeles normal man som reagerar om en trevlig dam vinkar lite uppmuntrande till honom. :-)

2009-02-17 @ 20:00:36
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

jag fått nyligen blåsa ett par gånger, typ måndad- tisdagmorgon. Ganska nykter då...

2009-02-17 @ 20:49:02
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Inga M

Hannele: Kanske väljer man måndagar och tisdagar typ för att fånga dem som verkligen har problem, dvs som dricker hela tiden oavsett veckodag.

2009-02-17 @ 21:50:00
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie Andersson

Min bil som syns i bilden, jag och Hanna slapp igenom kontrollen.

2009-02-17 @ 21:58:15
Postat av: Inga M

Ann-Marie: Ha ha...det skulle alltså kunna styrka mina konspiratoriska misstankar om polisens bloggläsande!



Jag tror att de la krutet på några bussar där emellan varven. De kommer från busshållplatsen när Din bil dyker upp.

2009-02-17 @ 22:25:10
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie Andersson

Mycket bra att polisen dyker upp lite varstans i kommunen.

2009-02-17 @ 22:58:15
Postat av: Inga M

Ann-Marie: Jag kan bara instämma!

2009-02-18 @ 07:09:51
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Intressant att de stod utanför skolan. Undrar hur utslaget hade blivit på alkomätarna utanför något "pampställe", med gott om människor i maktpositioner och mycket representationsmiddagar alltsom oftast. Det lär vi väl aldrig få veta?

2009-02-18 @ 08:59:41
Postat av: Inga M

Suss: Ha ha... då hade det blivit magert här för vi har ont om pampställen i kommunen. Minns att kommunrevisorerna granskade alla Sveriges kommuners representation för några år sedan. Det visade sig att Årjängs kommun hade två kort för ändamålet. Det ena hade utnyttjats till drygt 100 kr. Det var semlor till något kaffe. Det andra med 38 kronor eller nåt. Då förslog revisorn att man kanske kunde nöja sig med att ha ett kort. :-)) Kanhända har det blivit mer representation men jag tror att det håller en rätt låg nivå.

2009-02-18 @ 15:48:11
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Gisan

Jag förstår din nervositet. Jag har bara blåst en gång och då var jag nervös trots att jag inte druckit på veckor innan. Man hör ju skräckhistorier om att tandkräm kan påverka osv. Men jag är så tacksam när de är ute och kollar. Det är alltför många som dricker och kör. Kramar...

2009-02-19 @ 08:20:14
URL: http://gisan.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback