Havsmeny i kväll!!

På eftermiddagen på jobbet ringde gubben mig och sa att vi var bjudna till Ulf på Möllerstua på räkor i kväll. Och det tackade vi förstås ja till.

Det blev inte bara räkor utan en avancerad havsmeny med allehanda:

Hemlagad fisksoppa med allehanda grönsaker och torsk.


lax med olika tillbehör


Räkor förstås och vackert upplagda


Krabbskal fylld med krabbkött och klo

Och så kokta färska musslor som jag inte har kort på.  Gissa om vi var mätta till slut! Frun Hilde var på tjejträff med släktingar någonstans uppe i Norge, så hon var inte med men kommer till helgen.

Med på den improviserade måndagskvällsfesten var också grannarna Brita och John på Kröserud. Och hela kvällen blev det en massa trevligt berättande om människor i bygden; Holger på Kröserud, Kalle och Olga på Önnebyn, Thyra på Sandnäs, Bussrudolf, Gilbert på Persbyn och många fler. Det är något slags legender om människor som levat bott här på Önnebyn eller haft anknytning dit.

Himla roligt att bli bjuden på fest så där spontant en måndagkväll. Vi hade jättetrevligt och god mat fick vi. Ulf hade verkligen ansträngt sig för att det skulle bli så bra som möjligt. Stort tack!

Jag säger det kanske ofta, men jag är oerhört glad för att vi har en skara vänner som vi haft länge, som vi trivs bra med. Det är verkligen stort att få ha dem.

Kommentarer
Postat av: Thalina

En riktig finsmakare till granne och så skönt att få sätta sig till dukat bord.Goda grannar har jag på landet men här i stan låser alla in sig.ha det gott kram Thalina

Postat av: Inger Maryissa

Oj, vilken meny...det låter så gott.

Jag älskar alla havets läckerheter.

Så nu blir jag verkligen suktad ;-)

Ha en fin fortsatt dag.

Kram

2009-02-17 @ 14:44:51
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Gisan

Det låter som en kväll som var god för både mage och själ :-) Härligt! Kramar...

2009-02-17 @ 15:56:48
URL: http://gisan.dinstudio.se
Postat av: Inga M

Thalina: Jag brukar tänka på hur vi skulle bete oss om vi flyttade in till en stad, vi som är vana vid att man går till varandra och umgås och hälsar på grannar och så.



Ingermaryissa: Det är nog lite norskt stuk över den här menyn, nära havet.



Gisan: Absolut!



2009-02-17 @ 19:14:30
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag är helt överväldigad, både av maten och grannen! Grattis till sådana vänner!

2009-02-18 @ 08:56:42
Postat av: Mia

Vilken meny! Det ser jätteläckert ut... Tur att du var sparsam med vinet inför poliskontrollen... :-)

2009-02-18 @ 21:28:23
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Suss: Vi uppskattar dem verkligen!



Mia: Min sparsamhet med alkoholintag handlar mer om att jag inte blir särskilt mycket trevligare med alkohol i kroppen. Ett par glas vin är max vad jag brukar inta. Sen bär det bara utför, jag blir tråkigare och sömnigare. Det är alltså inte ett moraliskt ställningstagande att avstå från att dricka mer.

2009-02-18 @ 22:42:03
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback