Svininfluensan igen då! Britton ändrar sig!

Det är fler än jag som har en dag med varje beslut när det gäller vaccinering eller inte. Jag som vacklar och velar huruvida jag ska försöka få en spruta eller inte är i gott sällskap. Det finns fler velepottor i sammanhanget! Han infektionsläkaren Britton är en av dem! Han tar i en artikel i Svd tillbaka sin skepsis mot vaccinet efter att ha varit behandlingsansvarig för en man i 45-årsåldern som ligger svårt sjuk i svininfluensan. Jag gillar att folk kan ta till sig nya omständigheter, ändra åsikt och stå för det. Rigida, opåverkbara, mentalt stendöva människor ger jag inte mycket för! Heder åt Britton!


Kommentarer
Postat av: Marie

Hahaha...jag skrev också om det...eller länkade i alla fall till det.

Postat av: Mia

Här är en till som velar. Från början tyckte jag det var självklart jag skulle vaccinea mig. Sedan tänkte jag om och tyckte at jag bör nog bygga upp ett immunförsvar mot eländet. Vi äldre brukar ju inte drabbas så hårt. Igår lyssnade jag till bl.a räddningstjänstens chef tala om den övergripande pandemiplanen i min arbetskommun. Hans budskap var att vi alla bör vaccinera oss för att göra allt för att stoppa smittspridningen. Så nu tvekar jag igen... ;-)

2009-08-29 @ 06:28:13
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Peter Ingestad

SKAM över de tvärsäkra idoter som bara varit ute efter att demonstrera sin egen balla och coola hurtfriskhet utan att ha en aning om vad de snackar om, presshysteri, bara vanlig influensa, njut av livet, hähähähä.



Viruspandemier går i vågor. Också spanska sjukan startade "milt" sommartid.



Vi har redan nu FEM dödssjuka, tidigare unga och starka människor, som drar EXTREMT kostsamma vårdreseurser, som det följaktligen redan NU är överansträngda. Hur ska det bli framöver?



Hysteri, hähähähäääääääh!- Vilka djävla puckon det finns. Jag tar i ordentligt, för sånt här jidder drar man bara till direkt i plytet varhelst de dyker upp; det är den ENDA pedagogik som fungerar på den här sortens gaphalsar.

2009-08-29 @ 08:31:09
URL: http://screenfonds.blogspot.com/
Postat av: Lotten

Jo, det är ett ärligt inlägg i alla fall och det applåderar jag. Fast inte blir jag klokare av det.

2009-08-29 @ 18:14:18
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Inger Maryissa

Intressant ......

Och ja, när unga friska människor blir så allvarligt drabbade så är det allvarligt,

även om antagligen de flesta skulle bli milt drabbade och inte värre än en vanlig influensa.



I min osäkerhet om jag ska ta sprutan eller inte, så börjar jag luta åt att jag nog tar den.

Speciellt då jag har en del problem med luftrören, och tror inte de skulle klara så bra om jag blev mycket sjuk.

Och dessutom är ensam.

Så jag är försiktig bland folk tills jag får sprutan / sprutorna och får hoppas den inte har några biverkningar.

Kram

2009-08-29 @ 22:04:42
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback