Piriga och skruttiga...

...är alla blommor jag planterade i krukor överallt. Det blommar dåligt av solbrist och ruttnar p.g.a. regnet. Idag gav jag upp och slängde det mesta av penséerna. De har bara inte klarat den här regniga sommaren, annars kan de vara fina långt in i september. Nu får pelargonerna en chans och jag får köpa bollkryss istället redan nu.

Det har inte varit roligt med trädgård i år. Annars brukar jag ha ett antal entusiastiska inlägg under kategori trädgård här på bloggen, men nu blir det väl bara detta enda.

Kommentarer
Postat av: Suss

TACK Inga, Jag har hela tiden trott att min usla trädgård "tackar" mig för att jag varit borta mest hela sommaren. Jag konstaterade idag (oj, igår var det ser jag på klockan) att penseérna var slut och att jag måste byta. Tack för tipset med bollkryss. Det får det bli.

Postat av: Inga M

Suss: Men snälla Suss, är Du också uppe så här sent!? Nu får vi allt gå och lägga oss. Jag har lajat runt på sjön som vanligt! Jo, det är nog bollkryss som gäller nu!

2009-08-09 @ 01:13:03
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Trolda

Denna sommaren har gjort att mycket farit illa i planteringar...för lite sol o för mycket regn...men att du först NU slänger penséer måste väl ändå ses som en bragd! Nu är det höstblommorna som tråkigt nog tar vid i alla affärer - känns ALLDELES för tidigt! Men de är ju vackra de också...och på min balkong lär det ju bli höstblommor som planteras i år eftersom jag är så sent ute...(men till NÄSTA år!!!...;-))



Trolda - kramar =D

2009-08-09 @ 11:39:31
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Tänk, min balkongodling har varit mer prunkande denna sommar än någonsin. Vi måste ju ha haft Sveriges bästa sommarväder i Stockholm i år! Särskilt fuchsiorna stortrivs i värmen och den höga luftfuktigheten.

2009-08-09 @ 13:49:58
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Inga M

Trolda: Det var vänligt sagt om mina bemödanden med penséerna. Du som är proffs anar att jag har släpat dem hela sommaren in under altanen som är under tak över, fram och tillbaka. Jag har närt förhoppningen att vädret ska bli stabilare, men det envisas med att regna i stort sett varje dag.



Annaa: Jag förstår att Stockholm har haft bättre väder. Det var strålande sol när vi var där nu och resten av landet hade regnskvättande. Barnen har inte heller klagat. Vi har fått 300 millimeter regn under juli månad, utslaget per dag blir det mycket.

2009-08-09 @ 15:36:12
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback