Nu funkar statistiken...

...i alla fall på den här datorn. Jag har varit lydig och rensat cacheminnet eller vad det heter, och startat om och uppdaterat, men om det har någon betydelse vet jag inte förrän jag testar på den andra datorn också, där jag inte har rensat. Jag googlade på "rensa cacheminne" tror jag och fick fram en lätt beskrivning om någon behöver göra det. Anagligen är det en god städgärning även om det inte är statistikkrångel.

Nu har inte jag någon gedigen utbildning i statistik men det känns ändå underligt att fortsätta göra linjediagram av såna här  mätvärden. Men det kanske handlar mer om pedagogik än statistik. Sen gillar ju inte jag avkapade diagram som det här. Det går inte att få en verklig uppfattning om variation då. Alla variationer ser stora ut även om de i praktiken inte är det.

Och de blå linjerna är röda och de röda är blå! Någon gillar förändring för förändringens skull.

Men nu ska jag sluta gnälla; staplarna är tillbaka och det är huvudsaken. Om nu inte bytet av diagramtyp har orsakat några buggar i systemet så har jag fortfarande ohemult många läsare, någonstans runt det dubbla från och med 20:e augusti ungefär. Det handlar dock inte om tiotusentals Anne. Icke! Min blogg är liten och försynt.


Kommentarer
Postat av: britten...

då ska jag också kolla få se...hoppas jazz mår bra...

Postat av: anne

Jag mailade och klagade igen och fick i vanlig ordning beskedet att "det fungerar nu", uppdatera bara med F5 så ska du få se.



Omdesignat är det i alla fall, om det är till det bättre vete tusan.

2009-08-30 @ 20:10:54
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback