Fond för Stieg Larssons sambo...

... har en norrman bildat. Man kan sätta in pengar där om man tycker det är fel att Stiegs bror och far lagt beslag på hela förmögenheten vid hans tragiska död. Jag ska genast gå in och donera 100 kronor. Böckerna och filmen har jag uppskattat mycket och det är urdåligt att släktingarna utnyttjar det faktum att Stieg nog bara inte brydde sig. Han ägde ju inte särskilt mycket när han gick bort, så han tyckte kanske inte att det var något att bråka om.

Jag hoppas att det hela är juste och att pengarna kommer dit som det är tänkt!

Kommentarer
Postat av: åsa

Håller med dig!

Ha dé!

Postat av: Herta

Bra ide´. Denna historia är så trist. Äktenskap handlar för mej om när man har ett liv tillsammans. Det handlar inte alltid bara om juridiki.

2009-04-23 @ 22:02:16
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: anne

Detta har helt klart framställts som en eländans historia i media, pappan och brodern framkom ju som riktiga knäppgökar i en dokumentär jag såg. Tyvärr borde denna historia tydliggöra vikten av att ha sina papper i ordning, juridik är vad det är och det finns som det verkar bara ett sätt att se till att allt blir som man tänkt sig. Gnm att skriva testamente.

2009-04-24 @ 22:05:50
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback