Dagbok söndag...


Här kommer lite spridda presenter; en fin ljuslykta med änglar ¨på. Fin symbolik. Och det var ett doftljus med god lukt, vilket inte var helt fel, för vi har en död råtta som ligger på uppe på vinden och sprider sin stank i hela huset.


Den här fönsterdekorationen i tunt trä från Erzgebirge var nog egentligen julklapp men vi öppnade den också.

Sedan har alla barnen ringt, även broder  och mail från Suss och sms. Tack alla för det!

Till slut var vi på Norlandia hotell i Årjäng och åt mat, innan dess på julmarknad på Clara torg. Kvällen avslutades med att vi åt tårta och fikade hos modren.  Hon orkade inte komma hit till oss. Övriga släktingar ska vi träffa vid annat tillfälle, det blev lite tajt om tid nu när vi var borta i två dagar och hallens renovering pågår.

Kommentarer
Postat av: Mia

Så vackra adventssaker du tagit fram... Hos mig är det endast ljusstakar o adventsstjärnan som letat sig upp ur lådorna. Det andra får vänta ett tag till... :-)

Postat av: britten

å den fönsterdekortaionen skulle inte sitta fel uppe på gården...jätte vacker...ha nu en fin dag

2008-12-01 @ 11:31:35
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Gisan

Vilka vackra adventssaker du har! Det är så fint med vitt tycker jag. Kramar...

2008-12-01 @ 13:15:37
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Helena.E

Ja dessa jäkla råttor....De hade tuggat gött på endel av våra julsaker här....bla en liten julbonad som JAG lyckats att brodera när jag gick i skolan...snyft....Man behöver mö "lukta gott" för att döva råttstanken...

2008-12-01 @ 19:16:42
Postat av: Malou

Döda råttor och möss är ett elände - det ligger en under golvet på mitt kontor, och det är inte roligt att vara där. Förra veckan var det värst, då fick jag låna kontor av skolinspektören. Men hon behöver egentligen sitt kontor själv, så nu är jag tillbaka hos mig själv igen. Det har bränt många doftljus och rökelse dom här dagarna!

2008-12-01 @ 19:38:46
URL: http://www.enjoydiary.net/no/malou
Postat av: Lotten

En så vacker fönsterdekoration! Den ser skir ut.

Noterar på bilderna att det är helt snöfritt, eller? Har ni haft snö som försvunnit eller väntar ni på snö fortfarande?

2008-12-01 @ 22:57:07
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Trolda

Fönsterdekorationen är riktigt fin =D Och vad bra med DOFTLJUS i detta läget då...;-) (finns det någon "uschligare" lukt än död råtta...!?!)



Trolda - tjingeling =D

2008-12-03 @ 17:20:28
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback