Vildsvin i Sillerud?


Vi var ute och tittade på ett spår som var lite ovanligt. En god vän som sett det ringde och undrade. Spåret fanns bredvid Bengtsforsvägen före Harnäs, till vänster om vägen på det ställe som brukar kallas Kôffotelôcke. Det är svårt att säga exakt, men det finns en del som påminner om vildsvin i de här spåren. Kanske är de här nu i Sillerud?

Det verkar som om bloggen fungerar nu igen, både med inlägg och kommentarer. Äntligen! Det har varit lite av och till i ett par dagar därav låg aktivitet när det gäller inlägg och annat.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Läskiga djur, såg ett vildsvin när vi åkte till Upplands Väsby i höstas, såå stora!



ha en skön dag, kram

Postat av: Nike

De där vilddjuren har vi fullt av här nere. Gillar dem inte men hellre vildsvin än björn och varg.

2008-05-15 @ 10:03:26
URL: http://www.nikesrum.blogspot.com
Postat av: Pierre

Vi har lite strö grisar här hos oss oxå.

Jag tycker ju att detta är lite roligt, då jag vill ha en stabil stam som håller för jakt.

Har ni stammar i värmland eller är det oxå strösvin?

2008-05-15 @ 18:33:12
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Peter Midas

Är detta verkligen vildsvinsavtryck? Jag ser inte hur stort det är men det kan ju vara det. Ser ut som älgkalv också tycker jag. Grillat vildsvin är OK enligt Obelix och kompisarna. Vill dock inte möta ett i skogen på åsen.

2008-05-15 @ 19:59:05
URL: http://trepojkar.blogspot.com
Postat av: Inga M

Ninni: Mmm, en fullvuxen galt är definitivt stor!



Nike: Instämmer!



Pierre: Jag gillar ju verkligen vildsvinskött så jag ser gärna en fast stam. Fast meningarna är ju delade. Det finns fast stam på Värmlandsnäs, det där området som går ut i Vänern och på gränsen mot Örebro Län. Här hos oss i västra Värmland är det nog än så länge strösvin.



Peter Midas: Det är ett svårt avtryck att säga något säkert om. Älgkalvarna som finns nu är ju från fjolåret och det här borde absolut vara för litet för att vara en fjolårskalv. De nya kalvarna för i år är inte födda än. Men osvuret är bäst. Det borde ha varit spetsigare och lite smalare och mer böjt för att vara vildsvin egentligen. Åtminstone föreställer jag mig det.



2008-05-15 @ 22:59:43
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lena

Avtryck som får mig tillbaka till Indien där vildsvinen var lika vanliga som kråkorna är här...

Avtryck i lera som minner om tigerspåren och upplevelser med att möta dessa i sitt rätta element.

Tack för dina alltid så vänliga och berörande rader inne hos mig.Jag uppskattar dem så!

Lena

2008-05-16 @ 09:32:16
URL: http://lenjangel.webblogg.se/
Postat av: Jocke J

Jag tror på tiger ja :)

2008-05-17 @ 09:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback