Agenda

Dialog ur levande livet på Liane:

Scenen föreställer mig fullt upptagen med att sy i knappar i gubbens Jägarförbundsskjorta, alltså alla knapparna var dåligt isydda! Det var irriterande och tidsödande och himla trist, så jag pustade och stånkade lite över mitt öde att vara den enda i huset  med händer tillräckligt små för att hantera en nål. Gubben for runt lite planlöst och såg allmänt sysslolös ut så jag sa

- Du kan väl ringa till R och Å-B och föreslå att vi tar den där turen till trasmatteutställningen i Ransäter till söndagen!

Gubben grep efter telefonluren men hejdade sig på vägen.

- Nej det kan jag inte!

Jag tittade  upp från sömnaden och fattade  inget.
-Varför kan Du inte det?

-Jag kan väl  inte ringa till R och föreslå att vi ska åka till Ransäter och titta på trasmattor fattar Du väl!!  Jag som kör båge och allt.   Du får ringa till Å-B (Rs fru alltså!) och prata om det. 

Gubbar är ju från mars liksom, man fattar inget!  Jag ringde alltså fru Å-B och det blev inbokat på söndag, Ransäter  Erlandergården och trasmattor. Fast det blir nog lite slingrande tur på vägen. Vi kanske gör en avstickare till Munkfors och kollar på Lars Lerin museet om det är öppet.  På ditvägen kan det bli Esters kafé eller nåt. Vi startar ungefär vid förmiddagskaffetid. Och jag ska hämta ett par beställda jobbtofflor i Karlstad.

Lördag är det fullt upp med fiskegäster. Det är det alltid och vi kan aldrig planera något i förväg mer än det.

Imorgon torsdag har jag ett antal föräldrasamtal först och sedan ska det bli hunddressyrkurs. Vi har tyvärr missat några gånger nu.

Fredag ser tom ut, då får vi boka in lite lågtempo på egen hand, kanske något gott att äta här hemma på altanen. Det ska ju bli kanonväder.

Det är ungefär de närmaste planerna.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hmm... Länge sedan jag var i Ransäter. Och i Munkfors har jag bott. Jodå, jag har varit lite värmlänning också... inte bara vallonprinsessa och upplänning.



Karlar... tänk att de ska krångla så.

Postat av: Marie

Hahaha...det är alltså logiken som skiljer sig..ler...manlig och kvinlig sådan alltså..!Jag som alltid undrat vad den största skillnaden låg i..;-)))))

2008-05-29 @ 06:05:18
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Hanneles paradis

Vaffö kan han inte sy knappar själv ;)

2008-05-29 @ 22:40:40
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: Inga M

Nina: Där uppe är alltid roliga och kulturella saker på gång så det blir lite turer dit ibland.

Kul att Du har bott där!



Marie: Män är från Mars och kvinnor från Venus eller hur?



Hannele: Nej han har faktiskt för stora nävar, det funkar inte med en liten synål. Det kan jag köpa som argument för att inte sy i knappar. Det blir bara feppel.

2008-05-29 @ 22:53:21
Postat av: S

ha, ha, ha manligt och kvinnligt.....



fast hade det varit mitt ex hade det han som suttit med knapparna och tjatat om nya mattor. han dög ibland ;)

2008-05-30 @ 10:30:51
URL: http://livelifetoitsfullest.blogg
Postat av: Inga M

S: Ha ha! Och honom dumpade Du??

2008-05-31 @ 08:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback