Cykelturpremiär med mygg och knott!

Nu har jag äntligen varit ute på premiärtur med min nya fina cykel: Crescent classic med 7 växlar. Vi tog en tur bortöver till Signebyn i kväll för att testa. Roland hade sin Skeppshult och jag min nya hoj. Det var lite lagom regntungt och väldigt mycket knott i luften. Men min teori var att om vi cyklar så måste de blåsa iväg.

Det gjorde de inte!!. Istället så smäckade de alla fast på mina händer i min panna och bet för det vilda. Det var ingen lek kan jag säga!!

Men annars så funkar det bra med cykeln. Den går väldigt lätt och blir ännu bättre när jag ställt in sadeln ordentligt och höjt den lite. Det blev ingen sallad, vin och bröd med idag i korgen. Vi gjorde bara en avstickare ner till bryggan och kollade på den nya småbåtshamnsavdelningen. Det har blivit väldigt fint med bänkar att sitta på till och med.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Grattis till en ny växelcykel! Växlar har förmågan att plana ut backarn, när man väl lärt sig. Men fy sjutton för knott.

Postat av: Inga M

Tjatis: Jag märker att man får lära sig ja. Och sedan innebär cyklandet att nya muskelgrupper sparkas liv i. Jag orkar ju inget ändå, trots växlarna.

2008-06-25 @ 07:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback