Lagad spötopp!


Vi lyckades naturligtvis knäcka spötoppen häromdagen på det nyinköpta kastspöet! Eländes elände! Och vi var på väg att kasta det. Kunde inte komma på något sätt att laga det så det skulle hålla. Men vi funderade ut ett sätt: Stack en nål trångt igenom  inne i spöet, på med speciellt starkt lim och ihop. Det verkar hålla. Jag ville linda om folie och en del metrev också men det skulle inte behövas enligt gubben. Det verkar stark och hållbart. Vi får testa imorgon, sista fina dagen den här perioden, kanske för hela sommaren.  (Pennan pekar där brottet var!)

Kommentarer
Postat av: Pierre

Jag skulle ha lindat en björntråd ett par cm om var sida av "brottet" och sedan lagt på nagellack.

Detta gör det ännu hårdare.

Så har jag lagat spöringar och det håller än i dag.

Postat av: Inga M

Tack för tips! Ska köpa björntråd idag! Och nagellack för det äger jag inget.

2008-08-01 @ 09:33:18
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback