Hillbillies MC-klubb - träff i Årjäng.


Mcklubben Hillbillies har träff i Årjäng nu under helgen, musik, grillning, övernattning, tältning. Och i år också uppvaktning för 20 årsjubileum. Vi studerade ett gediget presentbord från andra mc-klubbar både i Sverige och i Norge. Vi brukar alltid ta en tur till festområdet och dregla lite över fina ekipage. Och det brukar inte vara några bekymmer att få gå in och titta även om det är inhägnat område.



Det var verkligen otroligt många snygga motorcyklar på plats. Inte så få av festdeltagarna väljer  att övernatta på hotellet istället för att campa. Det stod en lång rad motorcyklar parkerade på Claras torg förutom de här som fanns på klubbområdet. Sen var Årjäng fullt av promenerande motorcyklister idag.  Kanske klokt att gå istället  dagen efter en fest. :-)  Det går  också en buss fram och tillbaka till badstrand och många  följer med den.

Sen kan ju jag inte låta bli att fundera över mc-killars (tjejers) sätt att klä sig. Det är rätt lika och blir lite av uniform över det hela. Annaa M skriver en del om hur kvinnor med hjälp av höga klackar försöker få makt över sin omgivning. Vad vill man som mc-ägare annonsera med sin klädsel?  Samhörighet?  Ideal? Brödraskap? Makt?

Jag känner ju personligen en del av dem som är medlemmar i vår orts mc-klubb och de är hur trevliga och snälla som helst. Men om jag inte gjorde det så skulle jag nog bli lite förfärad. För det ligger något hotfullt över den gemensamma attityden.  Samtidigt vet jag att detta är en årlig fest som  det aldrig varit problem med, det är aldrig bråk eller ordningsbekymmer på något sätt.  Och gubben påstår att detta område måste vara något av de tryggaste man kan vistas på.


Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

Kul med många cyklar på samma ställe.

Klädseln är väl praktisk, ska funka i alla väder...

Postat av: anne

Du har så rätt att det är något hotfullt och skrämmande med dessa motorcyklistutstyrslar. Det är ju inte långt ifrån att man tänker "Hell´s Angels!" och man blir redo att lägga benen på ryggen...

2008-07-27 @ 20:50:06
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Hannele: Nja, det handlar när det gäller klädsel om kedjor, fransar, metall, tatueringar, långt hår, associationer med nordisk mytologi, skinnvästar med text och bilder.



Anne: Ja om jag inte kände några av dem skulle jag känna mig lite förskrämd. Fast nu är vår motorcykelklubb inte ansluten till HA eller Bandidos eller något annat så det ska väl inte vara så farligt.

2008-07-28 @ 00:26:38
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback