Kom an nu då stormen!

Nu ska det bli storm igen. Ok, vi har fått jordkabel men man har varnat för strömavbrott över stora områden, bl.a. Årjäng, och då hjälper nog inte det ,så min strömavbrottsnoja slår till med full kraft. Jag har alltså laddat med 5 vattenhinkar att spola i toan med, en termos varmvatten till frukost imorgon, en balja dricksvatten. Och så matar jag bloggen vildsint nu, för när strömmen går kan vi glömma datorn.  Vi ses och hörs efter stormen om inte vår väldiga julgran här ute ramlar ner och slår oss i huvudet. Det  finns ju ingen tjäle som håller träden kvar i marken så det kan bli vad som helst.

Kommentarer
Postat av: Noemi

Blev det nån storm? Här har det inte direklt märkts. Inte nånting!

Ser att du har el med tanke på ovan inlägg! Hoppas du tillfrisknar snart, läste hos Annaa om din halsfluss...var det va:)?

Postat av: Inga M

Noemi: Nä, här kom det av sig. Det blåste men knappast storm. Och inget strömavbrott alls.

Jag brukar aldrig skriva om "kroppsliga tillstånd" eller sjukdomar på bloggen annars men den här halsflussen är bara så långvarig och så trist. Den gör mig så trött också och det blir tveksamt att gå ut i det vädret som vi har haft nu; blåst, regn och blöta. Det saknar ja ju förstås. Och umgänget blir också rätt begränsat.

2008-01-20 @ 07:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback