Örebro och barndomsvän

image1655
Här stannade vi en natt, på Scandic i Örebro, på väster. Jag var rädd att det skulle vara som Scandic i Södertälje dvs att det låter som om långtradarna kör förbi ute i korridoren, men icke. Det var motorväg på ena sidan och en annan stor väg på andra sidan men helt lugnt inne på rummet.
Vi var här för att jag och Susanne, min barndomsvän ville prata bort en kväll. Och det gjorde vi. Det var suveränt roligt. Det finns så mycket i våra liv som  vi har upplevt  tillsammans och det ger en speciell gemenskap märker vi, en gemenskap som ingen annan har del i på något vis. Kvällen gick så fort och vi hade nog kunnat fortsätta prata länge, men vi måste vidare nästa dag och Susanne också. Hon och hennes särbo skulle på en liten minisemester till Norrköping, staden med kaktusarna.
image1656
Det här var räkor med brödbitar och ärtskott. Ärtskotten var väldigt goda. Har jag aldrig ätit förut
image1657
Gubben tog sillbord förstås
image1658
Och det blev en dessert. De hade tofulineglass! Suveränt!  Vi nöjde oss alltså med förrätt er och dessert. Det är också en variant om man inte är alltför hungrig men ändå vill ha något att mumsa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback