Årlig hockey; Färjestad Löfbergs Lila Arena!

Hockey blev det igår i Karlstad på Löfbergs Lila Arena. Det är en gammal tradition att vi går till restaurangen och ser hockey i mellandagarna. Det är en bra julklapp till sönerna och till de två killar som är anställda hos Roland och någon trogen kund. Jag är väl inte så där himla intresserad men brukar gå med och köra bilen fram och tillbaka.

Vi blev alltså sammanlagt 8 stycken och i år satt vi vid balkongborden i översta raden. Det var bra platser mitt över målet och vi fick bra mat också. Äldste sonen kom lite sent med taxi från tåget. Han hade ju varit på bröllop i Varbergs fästning.
Sen åkte sönerna lite innan matchen var slut eftersom de skulle fortsätta direkt med tåg till Stockholm och yngste sonen fortsatte sedan idag måndag med flyg till LA. Vi retar honom lite för att han har en lång "friarväg" som man säger här i Årjäng.



Hockeymatcher börjar lite pampigt med show och sång och nationalsång.


Så här värmer de upp innan.


Här var en bra räddning av Färjestads målvakt.


Och så gjorde de nåt jag aldrig sett förut. De slängde hjälmar och handskar och började slåss. Det var alldeles på slutet och det var någon Goren, en amerikan i Färjestad som började. Och alla jublade och ingen ingrep.Läste i tidningen sedan att det var uppgjort att ingen ska ingripa längre när de slåss på hockey. De får vara matchstraff och det spelade nog ingen roll för det var baran 5 miuter kvar och Färjestads seger 4-1 var redan klar.

Jag är sipp när det gäller slagsmål och tycker förstås att det är fel. Och tänker på alla barn som ser det här. Och är där bland publiken. Jag undrar förstås om man måste göra så här för att vinna tillbaka publik. Det är lite färre på matcherna nu även om det just igår var välbesatt.


Till slut så drog domarna isär dem.


Äldste sonen, här till höger, fyllde år och vi sjöng och hurrade förstås. Han var rätt vissen, ont i halsen, och har gått på tabletter i flera dagar nu.  Men är nu hemma i Stockholm och får ta det lugnt ett par dagar.

Vi hade en trevlig afton, med trevligt sällskap; förutom söner och Rolands systerdotter med man, så var det alltså Evert och Hasse B. Då blir det god stämning, både vid borden och i bilen på vägen.


Kommentarer
Postat av: kicki

Ja visst är det kul att komma på hockey ibland, det är mtt stora intresse och vi är ganska ofta där, men för det mesta sitter vi i klubblokalen och tittar på storbild...fin stämning och nära hem.

Ja visst är det trist att det skall bråkas jämt, inte undra på att det finns krig i världen...

kram och gott nytt år på er...

Postat av: Inga M

Kicki: Jag tittade efter Dig i publiken för jag vet att Du gillar det här och brukar ränna på matcher. Men jag såg Dig alltså inte.



Gott Nytt År till Er också!



Jag har varit inne på Din blogg och läst igen det jag inte hunnit läsa under helgen.

2008-12-29 @ 18:39:41
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Att se sport irl är alltid kul, speciellt lagsporter tycker jag. Men att de tillåts slåss!?! Vad är det!!! Vår dotter höll på att få matchstraff under en innebandymatch när hon mumlade svordomar över egna missar! Flickserie!



Ang handskak och fasthållna blickar vid anställningsintervjuer-nej, ingen större risk att jag håller ögonkontakt längre än vad som anses OK. Egentligen har jag total kontroll av intervjusituationer, men det är så kul att höra hur andra ser på det. Men jag blev allt litet orolig över din kommentar om googlande presumtiva arbetsgivare, men trots mitt rel ovanliga efternamn har jag några namnen, och det enda ofördelaktiga som dyker upp är ett foto som jag inte tycker om på min nuvarande arbetsgivares hemsida. Knappast något som ligger mig i fatet hoppas jag.

2008-12-29 @ 18:53:30
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, utan tvekan alldeles för lång friareväg...



Det här med hockey är inte mitt gebit, men jag tycker också det låter trist om grabbarna ska få puckla på varandra hur som helst. Det är väl inte idrott det!??

2008-12-29 @ 18:58:15
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: britten

va roligt att gå på hockey..detvar länge sen jag gjorde det..men det här med slgasmål...jag blir så förbluffad varje gång för det hör ju verkligen inte hemma på en idrottsarena....ha det gott

2008-12-29 @ 19:59:41
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Inga M

Anne: Det låter betryggande och Du får väl försöka förtränga vårt trams när Du står där "inför skranket". :-)



Självgoogling kan mana till eftertanke!



Mia: Ja, jag fattar inte den nya policyn alls. Det såg ut som en planerad show, men rätt otäckt.



Britten: Nej det känns helt fel speciellt på hockey som ska kunna vara en barn- och ungdomssport också. Vilka signaler ger detta till yngre människor som håller på och spelar i lag?

2008-12-30 @ 00:30:11
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback